בוריס ג'ונסון מונה לשר החוץ של בריטניה

עם כניסתה לתפקיד, הודיעה ראשת הממשלה תרזה מיי על סבב מינויים ■ שר החוץ היוצא המונד ימונה לשר האוצר, שיופקד על הצד הכלכלי בעזיבת האיחוד האירופי ■ את תפקידה של מיי במשרד הפנים תתפוס שרת האנרגיה אמבר רוד

בוריס ג’ונסון. מעולם לא היה תומך ברקזיט אדוק / צילום: רויטרס
בוריס ג’ונסון. מעולם לא היה תומך ברקזיט אדוק / צילום: רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה הנכנסת תרזה מיי הודיעה הערב (ד') על המינויים המרכזיים בממשלתה. המינוי הראשון שעליו הודיעה מיי היה של ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון, שייכנס לתפקיד שר החוץ. ג'ונסון היה אחד ממובילי הקמפיין לעזיבת האיחוד האירופי שרשם ניצחון במשאל העם שנערך במדינה ב-23 ביוני, ושבעקבותיו התפטר ראש הממשלה היוצא דייוויד קמרון.

מינויו של ג'ונסון רגיש במיוחד בשל תפקידו בנושא ה ברקזיט , וכעת הוא יהיה הממונה על המשא ומתן מול הנהגת האיחוד האירופי לגבי עזיבת הגוש. עם זאת, אחריותו על הנושא תהיה מוגבלת משום שמיי ככל הנראה תיצור משרד מיוחד לטיפול ביציאה מהאיחוד.

שר החוץ הנוכחי פיליפ המונד יסיים את תפקידו ויעבור לכהן כשר האוצר של הממלכה. ג'ורג' אוסבורן, ששימש כשר האוצר מאז 2010 והיה בעל ברית קרוב של קמרון, התפטר מהממשלה. שר ההגנה מייקל פאלון יישאר בתפקידו.

את התפקיד שמילאה מיי עד כה במשרד הפנים תמלא אמבר רוד, שהייתה שרת האנרגיה. תפקיד זה צפוי להפוך את רוד לדמות מרכזית בממשלה ולעמת אותה עם אתגרי משבר ההגירה הפוקד את אירופה.