עליות שערים קלות בסיום המסחר בת"א; לאומי טיפסה 2.3%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ השבוע: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי ■ בנק ישראל: הירידה שנרשמה בקצב הצמיחה של המשק ברבעון הראשון היא זמנית בלבד

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע עליות השערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. באסיה ננעל הבוקר במסחר במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי בלטה לשלילה. 

 

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ונראה כי לעת עתה היא מפתיעה את השוק עם תוצאות טובות מהמצופה ברוב החברות המדווחות. ביום ו' הקרוב יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ונראה כי דוח טוב יטה כמעט באופן סופי את הכף לטובת העלאת ריבית ב-2016, ייתכן שכבר בספטמבר.

בנק ישראל מפרסם היום את דוח המדיניות מוניטרית החצי שנתי, במסגרתו הוא מעריך כי הירידה המפתיעה שנרשמה בקצב הצמיחה של המשק ברבעון הראשון של השנה היא זמנית בלבד וכי המשק ממשיך לצמוח בקצב מתון. 

לגבי העתיד חוזר הבנק על התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר, שלפיה הריבית בישראל צפויה לעלות רק לקראת סוף 2017 והאינפלציה צפויה לעלות על 1% לקראת סוף המחצית הראשונה של 2017.

מזור רובוטיקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול, בין היתר על רקע מחקר של Researchmoz שמעריך כי שוק הרובוטיקה הכירורגית, שמסתכם כיום ב-26 מיליון דולר, צפוי להגיע לרמת שיא של 2.77 מיליארד דולר עד לשנת 2022. מזור רובוטיקה היא החברה הדומיננטית בתחום ולכן נראה כי המשקיעים מצטיידים במניה לטווח ארוך. מזור תפרסם דוחות מחר.

פרופ' ויליאם (ביל) גריפין האוסטרלי, מומחה בעל שם עולמי בגיאולוגיה של מעטפת כדור הארץ, מציין בכתבה ל"גלובס" כי "יש בישראל מרבצים גדולים שמכילים סוגים שונים של אבנים יקרות, כולל יהלומים. זו ממש בוננזה". נציין את שפע ימים .

מניות הבנקים דוגמת פועלים , לאומי  ודיסקונט  נשארו במוקד לאחר שהממשלה אישרה אתמול פה אחד את תזכיר החוק המיישם את ההמלצות העיקריות של ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הפיננסית, שתכליתן לפצל את חברות האשראי מהבנקים.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]