נעילה שלילית בבורסה; קבוצת דלק ומיילן בלטו בירידות

ירידות שערים חדות בבורסות אירופה; מגמה שלילית בוול סטריט ■ סודהסטרים פרסמה דוחות חזקים לרבעון השני - והמניה זינקה

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה שלילית ברמות הנמוכות של יום המסחר, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב קרובה לסיום ועד כה יותר מ-50% מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות. כעת המשקיעים מפנים את עיניהם לעבר דוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי ותוהים האם יש מספיק דלק להמשך הראלי.

הנפט השיל אמש מערכו יותר מ-4% וצנח מתחת ל-40 דולר לחבית, לראשונה מאז אפריל. בחודש יולי הנפט איבד כ-14% על רקע החשש מפני גידול בתפוקת הנפט לצד ירידה בביקושים. 

בנק ישראל פרסם אתמול את דוח המדיניות המוניטרית החצי שנתי. הבנק מעריך כי הירידה המפתיעה שנרשמה בקצב הצמיחה של המשק ברבעון הראשון של השנה היא זמנית בלבד וכי המשק ממשיך לצמוח בקצב מתון. בבנק ישראל חזרו על התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר שלפיה הריבית בישראל צפויה לעלות רק לקראת סוף 2017 והאינפלציה צפויה לעלות על 1% לקראת סוף המחצית הראשונה של 2017.

 

מניות הביטוח, ביניהן מגדל ביטוח  והפניקס , בלטו במסחר על רקע רפורמת קרנות הפנסיה החדשות של משרד האוצר, שיצאו אתמול לדרך לאחר שנבחרו שתי קרנות פנסיה של מיטב דש והלמן אלדובי, שהציעו דמי ניהול נמוכים במיוחד. (לסיפור המלא).

לגלובס נודע כי משקיע מוסדי חיסל פוזיציה גדולה באג"ח כ"ח אפריקה.

בית ההשקעות הלמן-אלדובי ייכנס בקרוב לבורסה, לאחר שחתם על הסכם עקרונות למיזוג עם חברת סוהו נדל"ן  הציבורית.

סודהסטרים  זינקה לאחר שהיכתה את התחזיות המוקדמות ופרסמה דוחות כספיים חזקים לרבעון השני של השנה.