הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות; אפריקה והמשביר זינקו 5%

תוספת של 255 אלף משרות בארה"ב ביולי, מול צפי לעלייה של 180 אלף, הזניקה את מדד ה-S&P 500 לשיא כל הזמנים ■ מיזוג אבנר-דלק קידוחים יוצא לדרך

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה המקומית ננעל היום (א') בעליות שערים, על רקע עליות השערים שחתמו את המסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון. המשקיעים בתל-אביב מגיבים גם הם לדוח התעסוקה האמריקאי החזק, שפורסם בסוף השבוע.

 

מדד ה-S&P 500 העפיל ביום שישי לשיא כל הזמנים, הודות לדוח תעסוקה לחודש יולי, אשר היכה את התחזיות. על פי הדוח, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 255 אלף משרות חדשות, כאשר הצפי המוקדם עמד על 180 אלף משרות.

כעת, ינסו בשוקי המניות והאג"ח להעריך מתי הפד יעלה שוב את הריבית בארה"ב. בהחלטת הפד הקודמת, נזכיר, רמז הבנק המרכזי האמריקאי שספטמבר עשוי להיות החודש שבו תעלה הריבית. 

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה בסוף השבוע כי היא מותירה את דירוג האשראי של מדינת ישראל על A+. הסוכנות צופה כי הכלכלה הישראלית תמשיך להפגין עמידות לזעזועים בשווקים הפיננסיים, עמידות הנובעת מהעובדה שהמשק הישראלי הוא מגוון, מהעודף הגדול במאזן התשלומים ומהגמישות הרבה שנותרה למדיניות המוניטרית בישראל.

לצד נקודות החוזקה, מציינת S&P את סוגיית הדיור כאתגר מרכזי. האנליסטים סבורים כי הממשלה יישמה עד כה מגוון צעדים במטרה לטפל בבעיות ההיצע, אך לדעתם השפעת הצעדים תהיה מוגבלת בטווח הקרוב.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על חשיפה מנייתית ממוצעת ומציינים שוב כי לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. גם כלכלני בנק אגוד ממשיכים להמליץ על המשך קניית מניות, ומציינים כי רמת הריביות המוניטריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך.

מניית אפריקה  ריכזה עניין היום ונסחרה בעליות. ברקע, פורסם היום כי אפריקה נכסים ודניה סיבוס זכו במכרז שפרסם מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר לתכנון והקמת קריית הממשלה המחוזית בירושלים. 

שותפויות הגז מקבוצת דלק , אבנר  ודלק קידוחים , דיווחו היום לבורסה כי ועדה בלתי תלויה המליצה על מיזוג בין השתיים, בדרך שאבנר תמוזג לתוך דלק קידוחים. הוועדה המליצה על יחס המרה של 5.32 יחידות השתתפות של אבנר כנגד יה"ש אחת של דלק קידוחים.

טאואר  הוסיפה לרכז עניין לאחר שהיכתה ביום ה' האחרון את התחזיות, והמניה זינקה בחדות בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]