מיזוג השותפויות של תשובה: אבנר תמוזג לתוך דלק קידוחים

בדלק הסבירו שהמיזוג נועד לאפשר לשותפויות ליהנות מיתרון לגודל, ולייעל תהליכים מימוניים הנוגעים לפרויקטים שהן מקדמות, ובראשם "לוויתן" ■ יחס ההמרה המומלץ: 5.32 יה"ש אבנר על כל יה"ש דלק קידוחים

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה היום על אודות החלטות ביניים של הוועדה הבלתי תלויה שמונתה במטרה לקדם את הליך המיזוג בין שותפויות הגז שבשליטתה, אבנר  ודלק קידוחים . הללו קובעות שהמיזוג הנכון הנו של אבנר לתוך דלק קידוחים.

עוד הוחלט, כי "יחס ההמרה שעליו תמליץ הוועדה בפני ועדת הביקורת והדירקטוריון של השותף הכללי בדלק קידוחים, יעמוד על יחידת השתתפות אחת שלה לכל 5.32 יחידות השתתפות של שותפות אבנר (1:5.32)". נכון להבוקר נסחרו יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ברמה של 13.77 שקל ליחידה, בעוד שיחידות ההשתתפות של אבנר נסחרו ברמה של 2.55 שקלים ליחידה - יחס דומה של 5.4 ל-1.

דלק קידוחים מחזיקה כ-25% משדה הגז ים תטיס, כ-23% משדה הגז לוויתן וכ-16% משדה הגז תמר, ושוויה בבורסה עומד על כ-7.6 מיליארד שקל. שותפות אבנר מחזיקה בכ-23% משדות הגז ים תטיס ולוויתן, וכ-16% משדה הגז תמר, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-8.5 מיליארד שקל. קבוצת דלק מחויבת למכור בתוך מספר שנים את כל החזקותיה במאגר תמר, שבו היא מחזיקה באמצעות שתי השותפויות, וזאת כתוצאה ממתווה הגז.

בדלק הסבירו כבר עם ההודעה הראשונה על עניין המיזוג, בחודש אפריל, ש"תכליתו היא, בין היתר, לאפשר לשותפויות לממש את הזהות בין נכסיהן ופעילותן, ליהנות מיתרון לגודל, לרבות באמצעות הגדלת היקפי סחירות יחידות ההשתתפות שלהן ומשיכת משקיעים נוספים מקומיים ו/או זרים, לייעל ולפשט תהליכים מימוניים הנוגעים לפרויקטים שונים שאותם הן מקדמות, ובראשם תוכנית הפיתוח למאגר לוויתן, לייעל תהליכים ארגוניים ולחסוך בעלויות ניהולם".

עסקת המיזוג כפופה עדיין לקבלת אישורים, לרבות אישור ועדות הביקורת, הדירקטוריונים של השותפים הכלליים בשותפויות והאסיפות הכלליות של בעלי יחידות ההשתתפות בשותפויות, וקבלת אישורים רגולטוריים שונים, ואין כל ודאות שמיזוג כאמור יושלם.

מהלכים למימוש ההחזקה ב-IDE

בתוך כך, בימים אלה מובילה קבוצת דלק מהלך למימוש החזקותיה בחברת ההתפלה IDE, שבה היא שותפה עם כיל. בימים אלה מנהלות המחזיקות ב-IDE מגעים למול מספר מציעים המעוניינים בחברה הישראלית, לדברי גורם המעורה בנושא, אשר מוסיף כי "בינם יש גם מציע סיני, שטרם נבחר".

עוד ציין, כי יש עוד שלב התמקחות בין בעלי IDE לבין הרוכשים הפוטנציאליים, שנתנו הצעות מחיר באותו סדר גודל שעליו כבר דווח, של מעל ל-600 מיליון דולר שווי חברה.

מכירת IDE מתווספת לשורת מכירות ומימושים שקבוצת דלק הובילה ומנסה להוביל בשנים האחרונות. מדובר במכירות רחבות היקף של פעילויות מרכזיות לשעבר מבחינת הקבוצה, וזאת כחלק ממהלך לשינוי אסטרטגי של עסקי הקבוצה, תוך מיקוד בתחומי האנרגיה בארץ ובעולם.