בעלת צימר שלא דיווחה על הכנסות של 12 אלף שקל: "פשלה"

במבצע ביקורת שערכה רשות המסים בצימרים ובחדרי אירוח בטבריה ובסביבתה נמצא כי כ-15% מבתי העסק שבוקרו לא מדווחים על הכנסותיהם כדין

מלון בוטיק/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מלון בוטיק/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

במסגרת מבצע ביקורת שערכה רשות המסים בטבריה ובסביבה, שנוהל על-ידי פקיד שומה טבריה, נמצא כי כ-15% מבתי העסק שבוקרו לא מדווחים על הכנסותיהם כדין.

במסגרת המבצע בוקרו עסקים כגון צימרים, חדרי לינה כפריים, מלוניות, חדרי הארחה, טיולי טרקטורונים ועסקים נוספים הנותנים שירותים לענפי הצימרים ובתי הארחה הכפריים.

בביקורת שנערכה בצימרים במושב רמות, גילו המבקרים כי בעלי הצימרים לא דיווחו על הכנסותיהם כדין. בצימר אחד מצאו החוקרים כי בעלי הצימר לא דיווחו על הכנסות שנתקבלו מצ'קים דחויים בסך של כ-154,140 שקל בגין השכרת הצימרים. בתגובה טענו הבעלים: "אנחנו רושמים בזמן הפירעון".

בצימר נוסף במושב מצאו המבקרים כי בעלת הצימר לא דיווחה על הכנסות של כ-12,000 שקל. בתגובה היא טענה: "קרתה לי פשלה, אני עסוקה עם הנכדים, וברח לי מהראש".  

בביקורת צימרים במושב חד נס גילו המבקרים כי בעלת הצימר אינה מדווחת על הכנסותיה כדין. המבקרים מצאו כי בעלת הצימר לא דיווחה על הכנסות בסך של 10,200 שקל שהתקבלו מלקוחות שונים. בתגובה היא טענה: "רשמתי בטעות 700 שקל במקום 7,000 שקל, ופספסתי את התקבול השני והשלישי ברישומים".

ביקורת בצימר אחר בחד נס חשפה כי בעל הצימר לא דיווח על הכנסות של כ-5,300 שקל שהתקבלה במזומן. בתגובה הוא הסביר: "קיבלתי את הכסף לפני כמה דקות ולא הספקתי לרשום".

במסגרת ביקורת שנערכה לבעל דירות להשכרה לטווח קצר בטבריה, נמצאו מסמכים, ניירת עסקית וכספים המעידים על הפעלת חדרי אירוח על בסיס יומי משנת 2014. עם זאת, החוקרים גילו כי לבעל הדירות אין תיק ברשות המסים, וכי הוא אינו מנהל ספרי עסק. כמו כן, בביקורת בצימרים במושב אמנון, גילו המבקרים כי לבעל העסק אין תיק ברשות המסים, וכי הוא אינו מנהל ספרי עסק. בתגובה הוא טען: "אנחנו מתלבטים מה לעשות עם הצימר הזה".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.