וול סטריט: סגירה חיובית ליום המסחר הראשון של ספטמבר

מגמה חיובית בבורסות אירופה ■ בשוק גוברות ההערכות שמספרים חיוביים בדוח התעסוקה שיפורסם מחר, מגבירים את הסיכויים להעלאת ריבית בספטמבר ■ יומן הנתונים: תביעות האבטלה השבועיות ומדד מנהלי הרכש של ISM

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') במגמה מעורבת כשהשוק התייצב בסיום על עליות. באירופה נרשמה מגמה חיובית ומחר צפוי להתפרסם דוח התעסוקה הגורלי שיפורסם מחר.

 

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים, כאשר הנפט השיל מערכו כ-3.5%, כאשר המשקיעים הגיבו לנתון התעסוקה המקדים, סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 177 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש אוגוסט, מעל הצפי בשוק. סקר ה-ADP, נזכיר, הוא מעין "מתאבן" שעשוי לספק אינדיקציה מסוימת לגבי דוח התעסוקה המלא שיפורסם כאמור מחר.

בשוק גוברות ההערכות לגבי האפשרות שהפד יעלה את הריביות כבר בפגישה הבאה בספטמבר, אם דוח התעסוקה יצביע על המשך השיפור בנתוני התעסוקה. קונצנזוס האנליסטים מצביע על תוספת של כ-186 אלף משרות למשק האמריקאי, בעוד השכר הממוצע לשעה צפוי לעלות, ושיעור האבטלה צפוי לרדת ל-4.8%.

ביומן הנתונים מפורסמים היום מספר נתונים מהותיים. לפני הפתיחה פורסמו, כמדי שבוע, תביעות האבטלה השבועיות, שהצביעו על עלייה של כ-2,000 דורשי אבטלה ל-263 אלף בשבוע שנסגר ב-27 באוגוסט. בשוק ציפו לעלייה חדה יותר ל-265 אלף תביעות אבטלה. 

נתון מדאיג התפרסם הערב, מדד מנהלי הרכש (של ISM) בסקטור הייצור ירד בחודש יולי אל מתחת לרמת 50 הנקודות והקריאה המעודכנת עומדת על 49.4 נקודות, רמה המשקפת גלישה להאטה כלכלית. התחזיות המוקדמות היו לקריאה של 52 נקודות ביולי, המשקפת ירידה לעומת החודש הקודם אך עדיין התרחבות בפעילות הכלכלית.

מניות הרכב, ביניהן, ג'נרל מוטורס  ופורד , ריכזו עניין על רקע דוח מסירות הרכב החודשי שיפורם לאורך כל היום.

אפל  המשיכה לרכז עניין בעקבות ההחלטה הדרמטית של הנציבות האירופית לחייב אותה בתשלום מס רטרואקטיבי בהיקף כולל של כ-14.5 מיליארד דולר. מנכ"ל אפל טים קוק הגיב אתמול להחלטה הזו וכינה אותה "זבל פוליטי".

 

סיילספורס.קום  המשיכה לאבד גובה למרות ניסיונות ההרגעה של נשיא החברה, קייט בלוק, שאמר למשקיעים כי הוא מעריך שהמחצית השנייה של השנה תהיה טובה יותר עבור החברה. המשקיעים עדיין חוששים לרמות הפעילות של החברה בשוק האמריקאי וזאת לאחר שנשיא החברה אמר כי הפעילות בשוק זה נמצאת בבדיקה. מוקדם יותר פרסמה החברה את התוצאות הכספיות שלה שהחמיצו את התחזיות המוקדמות.