שר האוצר כחלון: "אספני הדירות משמיצים אותי בסמסים"

כחלון באירוע בעפולה: "יש 50 אלף איש במדינת ישראל שיש להם 3 דירות ומעלה, ומאות אלפים שאין להם אפילו דירה אחת. אבל אתם יודעים מה עוד יש לאותם 50 אלף? את מספר הטלפון שלי"

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר משה כחלון ממשיך לסמן ולתקוף את משקיעי הנדל"ן בהמשך למהלך שלו שאושר בממשלה, למסות בעלי 3 דירות ומעלה.

כחלון העלה אתמול לפייסבוק שלו סרטון מאירוע חתימת הסכם הגג בעפולה להקמת 11 אלף דירות, תחת הכותרת "התשובה שלי לאספני הדירות". בסרטון כחלון אמר כי "יש 50 אלף איש במדינת ישראל שיש להם 3 דירות ומעלה, ויש מאות אלפים שאין להם אפילו דירה אחת. אבל אתם יודעים מה עוד יש לאותם 50 אלף? את מספר הטלפון שלי - כדי להשמיץ אותי בסמסים".

כחלון אמר עוד, כי "אנחנו צריכים לדאוג לזוגות הצעירים. מישהו יכול להסביר לי איך זוג צעיר שעכשיו השתחרר מהצבא ורוצה לבנות את הבית שלו ולבנות משפחה, יכול להתמודד עם משקיע בגיל 50-55 שעובד 30-40 שנה, ואשתו עובדת 30-40 שנה, וזה בסדר גמור?

"אותו זוג צעיר מסכן שסוף סוף התארגן והתחתן קיבל 100 אלף שקל מהאבא, 100 אלף שקל מהאמא ו-5,000 שקל מהסבתא. יכול להיות שהם ממלצרים עד האוניברסיטה, נותנים להם 20-30 שקל טיפ והם מאושרים עד השמיים - ואז הזוג בא להתמודד עם איזה איש עסקים עם 4-5-10 דירות".

אתמול יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יצא נגד המהלך של כחלון, ואמר כי "אני נגד המס על דירה שלישית, כי זה לא הגיוני. אם מישהו יש לו שלוש דירות קטנות בבאר שבע או בדימונה, שהוא כל חייו עבד בשביל הילדים - אז הוא ישלם מס, ואם מישהו יש לו פנטהאוז של 30 מיליון שקל בתל-אביב - אז הוא לא ישלם מס? אני לא רואה איך זה מקדם שום דבר מלבד זה שהאוצר מנסה למכור לשר שלו כל מיני רעיונות, שכל מטרתם לגבות יותר כסף ממסים".

כחלון הגיב לדברי לפיד ואמר: "מטרת החוק להטיל מס על דירה שלישית, היא לשחרר דירות עבור הזוגות הצעירים ולא לגבות מסים כפי שטוען לפיד. שר האוצר כחלון ימשיך להילחם במשקיעי הנדל"ן, כדי לשחרר דירות עבור הזוגות הצעירים".