מוביל דירות שהשמיט 27,000 ש' הכנסות: "אני לא מסודר"

רשות המסים ערכה בתחילת החודש מבצע ביקורת ארצי בקרב מובילים וחברות הובלה ■ מוביל מאזור ת"א שלא דיווח על הכנסותיו: "לא יודע מה לענות"

רשות המסים לא מפסיקה לייצר שיטות חדשות לתפיסת מעלימי מס בתחום הנדל"ן: לאחר שחוקרי רשות המסים חרשו את המודעות המתפרסמות באתרי השכרת הדירות ופשטו על דירות מושכרות על מנת לאתר משכירי דירות המתחמקים מדיווח על הכנסותיהם, עברו חוקרי הרשות לספקי השירותים הנלווים בתחום הנדל"ן - נותני שירותי ההובלה.

רשות המסים ערכה בתחילת החודש מבצע ביקורת ארצי בקרב מובילים וחברות הובלה שונות. במסגרת המבצע נערכו 220 ביקורות, מהן עולה כי כ- 10% מהנבדקים לא דיווחו על הכנסותיהם כדין. המבצע נערך ב"שיא" עונת מעברי הדירות.

כרגיל, התירוצים של מעלימי המס היו מגוונים. "אני לא מסודר", טען מוביל באילת שלא רשם הכנסות בסך כולל של 27,000 שקל ששולמו בגין הובלות שביצע בשנת 2016. מוביל באזור תל אביב שנתפס כשלא רשם הכנסות בסך של 1,250 שקל אמר בתגובה: "לא יודע מה לענות".

בביקורת שנערכה לחברת הובלות מעכו גילו המבקרים, כי בעליה לא רשם הכנסות של כ-17,000 שקל שהתקבלו בגין הובלות עבור חברת רהיטים. בביקורת נוספת בעיר נמצא כי המוביל לא רשם הכנסות בסך כולל של כ-3,220 שקל.

תצפית שערכו מבקרי הרשות העלתה, כי מוביל שעבד בנתניה, לא רשם הכנסות של כ-1,600 שקל. בעקבות מידע שהתקבל במשרד השומה חיפה, נבדקו ספריו של מוביל בעיר, הבדיקה העלתה מספר ממצאים, ביניהם, רישום של עלות ההובלה בלבד, ללא רישום התשלום בגין מכירת ארון, שבוצעה לאחר ההובלה.

מבדיקת ספריו של מוביל ברחובות עלה, כי הוא לא הנפיק קבלות בגין עבודתו כבר יותר מחודש ימים, זאת חרף ראיות המעידות על ביצוע הובלות בתקופה זו.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.