נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה ב-2.5%

המסחר בניו-יורק מתנהל בירידות שערים לאחר שאתמול ננעל בעליות חדות לאחר נאומה של בכירה בפד ■ מניות הפארמה בלטו לחיוב במסחר

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בירידות שערים, בדומה למגמה שלילית במדדי וול סטריט. אתמול ננעל המסחר בניו-יורק בעליות שערים עד של 1.7% לאחר נאומה של בכירה בפדרל ריזרב. המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, ובורסות אסיה ננעלו הבורסות במגמה דומה.

 

שאלת הריבית בארה"ב ממשיכה להעסיק את המשקיעים וגורמת לתנודות חדות בשווקים. בסוף השבוע נשיא שלוחת הפד של בוסטון אריק רוזנגרן הצית ירידות חדות בשווקים לאחר שאמר כי הפד אינו צריך להשתהות בהעלאת הריבית. הסנטימנט בוול סטריט התהפך אתמול לאחר שחברת הפד לאל בריינארד, שנחשבת "יונית" בעמדותיה, אמרה כי עדיף יהיה שהפד ימתין עם העלאת הריבית. "לאור ההאטה בצמיחה וסביבת האינפלציה הנמוכה באירופה וביפן, על הבנק הפדרלי לנקוט משנה זהירות במדיניות המוניטרית", כך לדבריה.

דבריה של בריינארד גררו תגובות חריפות בשווקים. הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המובילים בעוד הנפט עבר למגמה חיובית. החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-12% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר, לעומת כ-25% לפני הנאום של חברת הפד.

 

מניות הפארמה הדואליות, ביניהן טבע , פריגו  ומיילן  המשיכו לרכז עניין. זאת על רקע האפלה השוררת סביב מצבה הבריאותי של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילארי קלינטון, שחלק מרכזי במצע הבחירות שלה כולל הבטחה להורדת מחירי התרופות. במקביל, מניות התרופות פתחו פער חיובי מול ניו-יורק. טבע בפער חיובי של 2.4%, אופקו  ב-1.9%, פריגו בכ-3% ומיילן ב-1.3%.

מניות הבנקים נסחרו היום בירידות, ככל הנראה על רקע דבריה של המפקחת על הבנקים חדוה בר שאמרה היום בראיון לבג"צ כי  כי הלוואות חריגות ללווה בודד (בסגנון נוחי דנקנר, מוטי זיסר, אליעזר פישמן ועוד רבים אחרים) הן "בנקאות העבר". נציין את לאומי  ופועלים 

מגדל ביטוח  בלטה במסחר לאחר שמדרוג הודיעה אתמול על הורדת דירוג האשראי של החברה ברמה אחת מטריפל A לרמה של Aa1 באופק יציב. בסוכנות הדירוג נימקו את ההחלטה בעובדה כי מרבית ההכנסות של החברה מגיעות מביטוחי חיים, עניין שמגדיל את הסיכון.