צפו: מרצדס חושפת מכונית פאר חשמלית עתידנית חדשה

ויז'ן מרצדס מייאבאך 6 היא מכונית קופה פאר, עם 4 מנועים חשמליים שמספקים קרוב ל-750 כוחות סוס ■ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כ-4 שניות - ועד למהירות של 250 קמ"ש

חדשות הרכב, מקצדס מייבאך חשמלי// צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מקצדס מייבאך חשמלי// צילום: מתוך הוידאו

מרצדס הגרמנית מתכננת מתקפה חשמלית רבתי, כאשר בשמונה השנים הקרובות צפויים להתווסף בין שישה לשמונה דגמים חדשים לארסנל הקיים של החברה.

Automotive News מדווחים כי את הסנונית הראשונה ניתן יהיה לראות כבר בתערוכת פריז הקרובה, שם תחשוף החברה דגם חשמלי חדש עם טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים בין טעינות.

מרצדס זנחה בעבר את פיתוח התחום החשמלי, אך עם שיפור טווח הנסיעה של מכוניות אלו ועליית הביקורת כנגד פליטת מזהמים מרכבי דיזל, החליטו להיכנס מחדש לתחום, כאשר מול עיניהם נמצאות טסלה האמריקנית, אאודי וב.מ.וו.

ואם במרצדס רואים את העתיד החשמלי של החברה כמו מכונית הקונספט החשמלית שהציגו שם לאחרונה, אז יש בהחלט למה לצפות. ויז'ן מרצדס מייאבאך שש היא מכונית קופה פאר, באורך כולל של לא פחות מחמישה מטרים ו-70 סנטימטרים. רוחבה עומד על שני מטרים וקצת, וגובהה הינו 138 סנטימטרים. מדובר באורך לא אידאלי לחניות צפופות בברלין או בתל-אביב, וגם גובהה לא ממש נח למי שהגיע לגיל בו הוא יכול להרשות לעצמו מכונית שכזו.

על ההנעה אחראים ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, וביחד הם מספקים קרוב ל-750 כוחות סוס. יכולות ה-4X4 של מרצדס יכולות להגיע למהירות של 100 קמ"ש ממצב עמידה תוך כארבע שניות, ולהמשיך להאיץ עד למהירות של 250 קמ"ש. כל זה תיאורטי לחלוטין, משום שהסיכוי לראות מכונית שכזו עוברת לפס הייצור הוא קטן יותר מפליטת המזהמים של הויז'ן 6, וחבל שכך.