נעילה חיובית בבורסה; מזור נסקה 9%, מיילן ירדה 2%

עליות קלות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ מניית מיילן המשיכה לרכז עניין על רקע הסכם הפשרה של החברה עם הרגולציה האמריקאית סביב נושא תמחור האפיפן

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, בהתאם למגמה בשוקי העולם, בעוד עיני המשקיעים נשואות לתוצאות העימות בין קלינטון לטראמפ ולתנודתיות במחירי הנפט. המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.5% בהובלת מניות הבנקים שבלטו לחיוב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

 

הנושא המרכזי ברחבי העולם הוא העימות בין המועמדים לנשיאות בארה"ב, כשבשווקים הפיננסים מעדיפים את הילארי קלינטון שנוקטת בקו פחות בדלני מטראמפ, שאם ייבחר עלול לטלטל את השווקים.

בישראל ביומיים הבאים לא יתקיים מסחר בשל חופשת יום הכיפורים. יש לציין כי חלק ניכר מהמשקיעים נמצאים בלאו הכי בחופשה בימים האחרונים ולכן לא צפויות דרמות. ביום שישי, כזכור, התפרסם דו"ח התעסוקה האמריקאי שאמנם אכזב אך עדיין מצביע על מגמת התרחבות של הכלכלה האמריקאית.

הנפט  מזנק היום לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי רוסיה מוכנה להגביל את התפוקה ולשתף פעולה עם יצואניות הנפט החברות בקרטל אופ"ק.

מניות הבנקים בלטו במסחר על רקע ההתבטאות של מנכ"ל לאומי , רקפת רוסק-עמינח, אמש בבלומברג, לפיה בכוונת הבנק לבקש אישור מבנק ישראל לחזור לחלק דיוודינדים כבר בשנה הבאה. האמירה הזו מקרינה באופן חיובי על יתר מניות הבנקים כשבאופן טבעי מניית לאומי מרכזת את העניין הרב ביותר.

מיילן  המשיכה לרכז עניין על רקע הסכם הפשרה של החברה עם הרגולציה האמריקאית סביב נושא תמחור האפיפן. מיילן נזכיר, תשלם כ-460 מיליון דולר ליישוב הסכסוך בינה לבין הרשויות האמריקאיות.

מניות קבוצת החברה לישראל  ריכזו עניין על רקע הדוחות ה"לא פשוטים" של קנון  שממשיכה לדמם ומימושי הנדל"ן בכיל .

אל על  נסחרה בעליות חדות וזאת למרות העליות במחירי הנפט. יש לציין כי אל על (ויתר חברות התעופה) סובלות ממחירי נפט גבוהים ולהיפך, נהינות ממחירי נפט נמוכים. מחיר הנפט הגולמי נסחר בשברירי דולרים מתחת לרמת ה-50 דולר ונראה כי תהיה לכך השפעה על התוצאות הכספיות של החברה.

עוד ריכזו עניין מניות הנפט והגז על רקע כנס המשקיעים שמקיימת היום דלק קבוצה . בכנס אמר יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים יהש , כי הם קרובים לסגירה פיננסית מול הבנקים לפיתוח לוויתן אך לא סיפק פרטים נוספים כמו: מי הבנקים המממנים, האם הסגירה היא ברמת הקבוצה או ברמת הפרויקט וכן הלאה.

מניית מזור רובוטיקה  בלטה במסחר על רקע הודעת החברה כי מכרה ברבעון השלישי של השנה 25 מערכות מתוצרתה.