אובמה על ה-FBI: "הנורמה היא שלא פועלים לפי מידע חסר"

בראיון לאתר חדשות אמר הנשיא כי הוא לא מעוניין להתערב בחקירה ■ סקר ABC ו"וושינגטון פוסט" מראה כי המרוץ בין המועמדים לנשיאות עומד על שוויון 46%, אך לראשונה טראמפ נתפס אמין יותר מקלינטון

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית ברק אובמה מתח היום (ד') ביקורת על הדרך שבה ראש ה-FBI ג'יימס קומי הצהיר על חידוש חקירת פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון. בראיון לאתר החדשות NowThis אמר אובמה כי הוא לא מעוניין להתערב בחקירה, אך ציין כי חשוב שהציבור לא ישפוט את הדברים על פי מידע חסר.

"אני חושב שיש נורמה שכאשר שיש חקירות אנחנו לא פועלים לפי רמיזות", אמר אובמה בראיון. "אנחנו לא פועלים לפי מידע חסר. אנחנו לא מדליפים. אנחנו פועלים על פי החלטות מבוססות". הנשיא ציין כי קומי עצמו אינו יכול להמליץ על הגשת כתב אישום פלילי נגד קלינטון. "כשזה נחקר בעבר המסקנה הייתה שהיא עשתה טעויות אבל שלא היה שם דבר פלילי", הוסיף.

סקר של ABC ו"וושינגטון פוסט" מעלה כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עוקף לראשונה את המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון במדד האמינות והכנות - סימן נוסף להידרדרות בקמפיין של המועמדת על רקע חידוש חקירת ה-FBI. לפי הסקר, 46% סבורים כי טראמפ אמין יותר, בעוד רק 38% סבורים כי קלינטון אמינה יותר.

הסקר החדש שפורסם כולל גם התייחסות למרוץ בכללותו, ומראה שוויון בין המועמדים שעומד על 46%. אתמול הראה סקר של אותם כלי התקשורת יתרון של טראמפ על קלינטון באחוז אחד.