נעילה מעורב בבורסה בת"א; מניית פריגו זינקה ב-2.4%

מגמה חיובית בבורסות אירופה; מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת ■ הממונה על ההגבלים עסקיים חשפה תחילת בדיקה בעניין התנהלות הבנקים למשכנתאות ■ סלקום ומזרחי פרסמו דוחות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה מעורבת , כשהבנקים בלטו לשלילה במדד המעו"ף, בעוד בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים, והמסחר בוול סטריט תנהל במגמה מעורבת.

 

בשווקים ממשיכים לנסות ולהבין את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ה-45 של ארה"ב, ובינתיים נראה לפחות כי השד לא נורא כל כך. בשוקי המניות נרשמות עליות שערים מאז בחירתו המפתיעה של טראמפ, זאת אל מול תחזיות אימים של נפילות חדות במקרה זה.

מכל מקום, כעת ממתינים לראות מה יעשה הפדרל ריזרב בפגישתו בחודש הבא. האנליסטים מעריכים כי קיים סיכוי כיום, לאחר הבחירות לנשיאות , של 76.3% להעלאת הריבית בפגישת הפד הקרובה, אשר תערך ב-13-14 לדצמבר. אולם, הם אינם מעריכים כי העלאה נוספת תתרחש לפני ספטמבר 2017.

מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות עידן אזולאי התייחס היום למסחר בבורסה וציין כי "עליית התשואות החדה בשוקי האג"ח בעולם מעלה את השאלה האם העולם נמצא על סיפה של תחילת תקופה של צמיחה גלובלית מחודשת. בהנחה שמדיניותו של טראמפ מכוונת לעידוד הצמיחה בארה"ב תוך העלאת חסמי סחר בינלאומיים, קצת קשה לראות כיצד העולם ייהנה מהצמיחה ויסבול מהאינפלציה במידה וזו אכן תרים את ראשה. למעט מחירי הסחורות התעשייתיות שעלולים לגרום לעלייה מסוימת באינפלציה, קשה לראות כיצד זו תחלחל לשאר חלקי העולם המפותח. לפיכך, יתכן ונראה בזמן הקרוב ירידה במתאם בין שוקי האג"ח בארה"ב לשאר העולם".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר הבוקר בכנס כי צוותים מקצועיים מישראל וטורקיה החלו בדיונים על הנחת צינור גז מישראל לטורקיה, וכי מתקיימים מגעים עם מצרים על יצוא גז למדינה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, יחד עם אנשי מקצוע ממשרד האנרגיה וממשרד החוץ, נפגשו בשבוע שעבר בטורקיה עם תת-שר האנרגיה הטורקי ועם פקידים מקצועיים, כדי לדון בפרטים הטכניים להנחת צינור הגז. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו . [לסיפור המלא]

עונת הדוחות תיכנס השבוע להילוך גבוה, בין השאר עם דוחות הבנקים, בהם פועלים  ולאומי .

מזרחי טפחות  הוא הראשון מבין הבנקים לדווח על תוצאות הרבעון השלישי של 2016. הבנק פרסם היום כי הרווח הנקי ברבעון החולף עלה ל-373 מיליון שקל, הרווח הרבעוני הגבוה ביותר בתולדות הבנק, לעומת 340 מיליון שקל ברבעון השני השנה ורווח של 316 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. [לסיפור המלא]

‏במקביל, ציינה היום הממונה על ההגבלים עסקיים בוועדת הכספים כי "התחלנו לבדוק התנהלות הבנקים למשכנתאות והאם פעלו כקבוצת ריכוז בהעלאת הריביות. אם חס וחלילה נמצא תיאום זה יטופל", זאת בהתייחס להתייקרות ריבית המשכנתאות.

סלקום  סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה ברוב המדדים הפיננסיים שלה לעומת הרבעון המקביל ב-2015. מהדוחות הכספיים שפירסמה היום החברה עולה כי ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי ב-992 מיליון שקל, ירידה של כ-4% לעומת אשתקד, והרווח הנקי ירד בכ-18% ל-33 מיליון שקל. בנוסף, החברה מדווחת על תוספת של 10,000 מנויי סלולר חדשים נטו ברבעון השלישי, ומצבת המנויים עמדה בסוף הרבעון על 2.822 מיליון. [לסיפור המלא]

חברת הרמטיק נאמנות, המחזיקה בתפקיד הנאמן של שלוש סדרות אגרות החוב (כ"ו-כ"ח) של חברת אפריקה ישראל, פרסמה אתמול זימון דחוף לאסיפת מחזיקים מיוחדת שתתקיים מחר. האסיפה תכונס לצורך דיון בהצעת קרן ההשקעות ווסטפורט קפיטל פרטנרס לרכישת מניות אפריקה , במסגרת הסדר חוב עם נושיה הפיננסיים.

אל על  הוסיפה לרכז עניין לאחר שבלטה אתמול לשלילה על רקע התחלת תהליך סכסוך עבודה בחברה, שיכול להוביל אף להשבתת טיסות ופגישה בלקוחותיה של חברת התעופה.

בעלי המניות של חברת אינובייטיב מדיקל הסינית אישרו את ההשקעה של 30 מיליון דולר בחברת תאי הגזע הישראלית פלוריסטם .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח