יציבות בסיום בבורסה; טבע ירדה 2.5%; אל על איבדה כ-2%

טבע צנחה אתמול בוול סטריט ביותר מ-8% על רקע דוחות פושרים והורדת תחזית ההכנסות ■ עלייה של כ-30% ברווחי לאומי ■ ירידות בפתיחה בוול סטריט

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

יציבות נרשמה היום (ד') בסיום המסחר בבורסה. אמש נרשמה מגמה החיובית בוול סטריט לאור זינוק חד במחירי הנפט. עם זאת, טבע חזרה מניו-יורק עם פער שלילי מובהק, ולכן היא מכבידה על מדד המעו"ף. בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, בעוד החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות.

 

המשקיעים בארץ ובעולם עדיין מנסים להבין לאן נושבות הרוחות בכל הנוגע למדיניות הפיסקאלית והמוניטארית שיוביל בקרוב הממשל החדש בראשותו של דונלד טראמפ. בשוק מעריכים כי טראמפ יבצע הרחבה פיסקלאית אגרסיבית ויגדיל את ההשקעות הממשלתיות בתשתיות, תחזית הגורמת לבריחה המונית של משקיעים משוקי האג"ח הממשלתיות בכל העולם (ולזינוק בתשואות) מתוך ציפייה לעלייה חדה באינפלציה וכפועל יוצא מכך להעלאה מהירה של ריביות הפד. עם זאת קיים חשש גובר בשוק כי חלק מההשלכות הכלכליות של מדיניותו של טראמפ יהיו ייקור עלויות המימון של ארה"ב לצד גידול מהותי בגירעון הממשלתי והתחזקות הדולר (שמשפיעה לרעה על רווחי החברות).

מבחינת המדיניות המוניטרית של הפד אומנם השוק מתמחר סיכוי של יותר מ-90% לכך שהפד יעלה את הריביות בחודש הבא, אך בשוק עדיין קיימות הערכות לפיהן הבנק המרכזי יבחר לשבת על הגדר כדי לראות לאן מועדות פניו של טראמפ בכל הנוגע להיבט הכלכלי.

המשק הישראלי צמח בקצב של 3.2% ברבעון השלישי של השנה, כך עולה מאומדן התמ"ג הראשון שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. את הצמיחה מובילות הפעם ההשקעות בנכסים קבועים שזינקו ב-12.2% בעוד הצריכה הפרטית, קטר הצמיחה של המשק בשנתיים האחרונות, רושמת גידול מתון יחסית של 2.9%.  

טבע  צנחה אתמול בוול סטריט ביותר מ-8% וחוזרת מניו-יורק עם פער שלילי של כמעט 4%. זאת לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות פושרות במיוחד ופספסה את תחזית ההכנסות. בשורה העליונה טבע דיווחה על הכנסות של 5.6 מיליארד דולר ובשורה התחתונה על רווח נקי של 1.31 דולרים למניה ברבעון השלישי של השנה. ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של כ-5.7 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.28 דולרים למניה. המשקיעים התאכזבו לגלות שענקית התרופות חתכה גם את תחזית ההכנסות השנתית. (לסיפור המלא).

 

שותפויות הגז והנפט ריכזו עניין, הן על רקע זינוק של כ-6% במחירי הנפט אתמול, והן על רקע הכרזת משרד האנרגיה אתמול על פתיחת הים לחיפושי גז ונפט. נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר .

עונת הדוחות בזירה המקומית נמצאת בשיאה והיום דיווח בנק לאומי  על זינוק של כ-30% ברווח הנקי ל-919 מיליון שקל ברבעון השלישי. התשואה על ההון עלתה ל-12.7% לעומת 10.4% ברבעון המקביל אשתקד.

אתמול סיכמה טאואר  את הרבעון עם הכנסות שיא וגם שופרסל  רשמה שיפור מהותי בתוצאות בעיקר על רקע קריסת רשת מגה.

מניית אל על המשיכה לבלוט במסחר על רקע סכסוך העבודה והשיבושים בפעילות החברה.