נעילה חיובית בבורסה; אפריקה התרסקה 23% במחזור גבוה

מניית אל על המשיכה לאבד גובה בצל סכסוך העבודה ■ מניות הסלולר זינקו ■ ניתוח "גלובס": כמה באמת שווה מניית אפריקה ישראל?

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל (א') בעליות שערים. בסוף השבוע נרשמו ירידות באירופה וארה"ב כשנראה שאת "אפקט טראמפ" מחליפה חוסר הוודאות שמעיבה על המסחר בשווקים. מניות הארביטראז' הכבדות חזרו בפערים חיוביים שמשכו את השוק לעליות.

 

בבורסות העולם מתחילה לחלחל התחושה שהנשיא החדש בארה"ב עלול לנקוט במדיניות כלכלית לא מרוסנת שאולי תחזיר את ארה"ב להיות גדולה שוב אך במקביל תביא לעלייה בגירעון וללחצים אינפלציוניים. ביום חמישי הייתה זו ג'נט יילן, יו"ר הפדרל ריזרב, שאמרה כי תישאר בתפקידה עד לסיום הקדנציה ב-2018 מה שהחזיר את השיח למקום של יציבות אבל זה לא עזר למדדים שירדו בסוף השבוע.

מנהל מחקר מקרו בלאומי שוקי הון, דודי רזניק ממליץ הבוקר להתמקד באגרות החוב בריבית משתנה על חשבון אלה בריבית קבועה וזאת בשל ההערכות כי בשנה הבאה יעלה בנק ישראל את הריבית פעם אחת לפחות. התלבונד השקלי יורד.

ניתוח "גלובס": כמה באמת שווה מניית אפריקה ישראל?

 מניית אל על  המשיכה לבלוט במסחר, שבניגוד למגמה הכוללת בשוק המשיכה לאבד גובה. אל על נהנתה בשנה האחרונה מירידת מחירי הנפט אולם החברה סובלת מיחסי העבודה ההולכים ומידרדרים. הנזקים שנגרמים לאל על מיחסי העבודה העכורים בחברה מתחילים לצוף על פני השטח כשהנזקים מתחילים להיות ברורים לכל. החברה שמוכרת כרטיסים ללקוחותיה חוכרת מטוסים כבר תקופה ארוכה והלקוחות זועמים - הפגיעה באמון הלקוחות בחברה עלולה להיות קשה מה שמקרין כבר שבוע באופן שלילי על המניה.

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר ,  הגיבו היום לחשיפת "גלובס", לפיה מיכאל גולן, מנכ"ל חברת גולן טלקום, "הוזז" מניהול המו"מ למכירת החברה ע"י בעלי המניות. (לסיפור המלא)

מניות הארביטראז' הכבדות פתחו הבוקר בפערים חיוביים. טבע  בפער חיובי של 1.4%, טאואר  בפער חיובי של 3% ואלביט מערכות  בפער חיובי של יותר מ-1%.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין לאחר שפרסמו בשבוע שעבר את התוצאות הכספיות שלהם. האנליסט אלון גלזר כתב לאחר פרסום התוצאות של דיסקונט א  כי התוצאות של הבנק מאכזבות "כאשר בכל הקשור לצד ההתייעלות דיסקונט לא מצליח להציג שיפור משמעותי. מהלכי הפרישה מרצון שהבנק ביצע בשנים האחרונות, לצד ניסיונות להגדיל גם את צד ההכנסות (בעיקר באמצעות צמיחה משמעותית בתיק האשראי), עשויים לסייע לבנק להציג שיפור בצד התפעולי, כאשר כפי שציינו, מהלכים אלה גם מעלים את הסיכון לגידול בצד הפסדי האשראי" גלזר הותיר את ההמלצה לבנק על "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 8.6 שקל למניה.

באשר ללאומי, כתב גלזר כי לאומי  הוא הבנק היחיד שנהנה מהמגמה של עלית תשואות האג"ח הממשלתי בארץ ובעולם, "מאחר והתרומה להתחייבויות האקטואריות גבוהה מההפסדים בתיק הנוסטרו, כך שעליית התשואות צפויה להגדיל את הון הבנק ברבעונים הקרובים. לאומי עדיין מציג תוצאות פושרות יחסית עם תשואה על ההון הנעה סביב 8% על ההון, אולם אנחנו אופטימיים לגבי תרומת המהלכים של הנהלת הבנק, ומאמינים כי נוכל לראות את הבנק מציג שיפור ברווחיות, ולא פחות חשוב גם חוזר לחלק דיבידנדים ב- 2017". גלזר המליץ על המניה בתשואת יתר עם מחיר יעד של 18.8 שקל, מחיר שמשקף מכפיל הון של 0.9.