עליות קלות בסיום המסחר בבורסה; מניות הביטוח איבדו כ-3%

פז חתמה על הסכם לרכישת גז מהשותפים בלוויתן בהיקף של כ-700 מיליון דולר ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ אופציות המעו"ף לנובמבר פקעו בשער של 1,451.79 נק'

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה של ת"א הסתיים היום (ה') ביציבות, על רקע נעילה מעורבת אמש בוול סטריט. נזכיר כי היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה, ומחר יתקיים מסחר מקוצר. בורסות אירופה נסחרות היום במגמה מעורבת, בהתאם למגמה שחתמה את המסחר באסיה. אופציות המעו"ף לחודש נובמבר פקעו בשער של 1,451.79 נק'.

 


הראלי שהחל בוול סטריט מאז נצחונו של טראמפ בבחירות הקפיץ את המדדים המובילים לשיאים חדשים. הדאו ג'ונס העפיל השבוע לראשונה מעל 19,000 נקודות ואתמול הצליח לשבור שיא נוסף. זאת בעוד המשקיעים נוהרים מחוץ לשוק האג"ח הממשלתיות ועוברים לשוק המניות ולדולר, מתוך ציפייה לעלייה בלחצים האינפלציונים ובקצב הריסון המוניטארי על רקע המדיניות הכלכלית שבה צפוי טראמפ לנקוט.

גל השריפות שניצת בימים האחרונים גרם למניות הביטוח לרדת. המפקחת על הביטוח, דורית סלינג'ר, הורתה היום לחברות הביטוח שלא לעכב את התשלומים למבוטחים ואף לעזור להם.

הנהלת הבורסה לוועדת הכספים: להפחית המס על הבורסה ל-15%

הנפט  ממשיך להיסחר בתנודתיות על רקע כנס של יצואניות הנפט הגדולות בעולם שאמור להתרחש בשבוע הקרוב ובו הן ינסו לגבש הסכם לצמצום תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים. לפי דיווחים שונים, יצואניות הנפט הגדולות מתכננו לקצץ את התפוקה בכ-1.2 מיליון חביות ביום ועיראק כבר הודיעה כי מסכימה להסכם שכזה.

שותפויות לוויתן, רציו , דלק קידוחים  ואבנר , בלטו במסחר, לאחר שפז  הודיעה כי חתמה עמן על הסכם לרכישת גז טבעי בהיקף כולל של 3.12 BCM למשך 15 שנה ובהיקף כספי מוערך של כ-700 מיליון דולר.

אתמול פרסמו את תוצאותיהן שלל חברות גדולות במשק, ביניהן בזק , שהציגה חולשה כמעט בכל תחומי הפעילות. פרטנר  רשמה ירידה חדה בהכנסות וכיל  עברה להפסד עצום של 340 מיליון שקל בעיקר בשל מחיקות חד פעמיות.

היום דיווחה מגדל ביטוח  על רווח של כ-275 מיליון שקל ברבעון השלישי, זאת לעומת הפסד של כ-322 מיליון שקל.

מניות נוספות שבלטו במסחר הן אופקו , שנסחרה היום בפער ארביטראז' חיובי של כ-4.3%, וכן טבע  ומיילן  שנסחרו בפערים חיוביים של עד כ-.1.2%.

אל על  המשיכה לרכז עניין על רקע הסכסוך החמור בין הטייסים להנהלת החברה והשיבושים הקשים שנגרמים כתוצאה מכך.