הותר לפרסום: אחיו של חיים רביבו עצור בפרשת הונאה בחו"ל

על-פי החשד, אלי רביבו ומעורבים נוספים חברו ועסקו באופן שיטתי בביצוע הונאות כלפי חברות בחו"ל, באמצעות יצירת מצג-שווא שתכליתו העברת כספים לחשבונות המצויים ברשות החשודים

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

הותר לפרסום: אלי (אליהו) רביבו, אחיו של כדורגלן העבר חיים רביבו, הוא אחד העצורים בפרשת החשד כי רשת של ישראלים ביצעה מעשי הונאה ועוקץ של אנשים וחברות בחו"ל.

אלי רביבו הובא להארכת מעצר עם 15 חשודים נוספים לבית משפט השלום בראשון לציון ב-29 בנובמבר. במהלך הדיון הוא ביקש לאסור את פרסום שמו. "נבקש לאסור את פרסום שמו של החשוד משום שהחשוד מגיע ממשפחה מוכרת מאוד בעולם הספורט ובעולם העסקי. הפרסום יביא לנזק תדמיתי, ולנזק למשפחה. התקשורת באה במיוחד לצלם אותו ויצאה", טען בא כוחו של רביבו, ארז אבוהב עם מעצרו של רביבו אתמול.

ואולם, שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, דחה את הבקשה וקבע כי "לא שמעתי כל נימוק המצדיק את איסור פרסום שמו של החשוד. על פי אמות המידה שנקבעו בהלכת בית המשפט (הלכת תורג'מן) שכן עניינו של החשוד אינו שונה מעניינם של חשודים אחרים הנמצאים בחקירה ועניינם הובא בפני בית המשפט.

"אני סבור כי עצם העובדה שמדובר באח של איש ספורט ידוע, איננה סיבה מספקת לאסור את פרסום שמו". עם זאת, השופט הורה על עיכוב ביצוע ההחלטה בנוגע לפרסום עד היום בשעה 12:00. משלא הוגש ערר מצדו של רביבו, הותר לפרסם את שמו היום.

על-פי החשד, אלי רביבו והמעורבים הנוספים חברו ועסקו באופן שיטתי בביצוע הונאות כלפי חברות בחו"ל, באמצעות התחזות לבעלי תפקידים בחברה ויצירת מצג-שווא שתכליתו העברת כספים לחשבונות המצויים ברשות החשודים.

לפי החשד, המעורבים חברו ועסקו באופן שיטתי בביצוע הונאות רחבות-היקף כלפי חברות בחו"ל, בין היתר באמצעות שיטות שונות המוכרות בארץ ובעולם, ובמרכזן יצירת מצגי-שווא שתכליתם העברת כספים מחשבונות החברות לחשבונות המצויים ברשות מי מהמעורבים.

רביבו חשוד בביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, והלבנת הון. במהלך הדיון להארכת מעצרו טענה המשטרה כי אלי רביבו הוא "אחד החשודים המרכזיים בפרשה.. יש לו חלק מאוד מרכזי".

בא כוחו של רביבו, עו"ד אבוהב, טען מנגד כי אין צורך בהחזקתו של אלי רביבו במעצר. "אין לו ידע פיננסי, אין לו ידע בהשקעות, אין לו קשר לעולם הזה.. מדובר באדם בעל קיוסק, נשוי עם ילדים. אני מבין שיש צורך משמעותי לחקור 18 חשודים אך אבקש לתחום את זה (ימי המעצר). צריך לתחום ברמה מאוד מינימלית".

המשטרה מסרה כי "המעצרים מצטרפים לשורת חשיפות, מעצרים וכתבי אישום שהניבו המאמצים המודיעיניים, החקירתיים והמבצעיים של משטרת ישראל בשיתוף-פעולה הדוק עם רשויות אכיפה בעולם בתחום המירמה, בשיטות דוגמת אלה ששימשו את החשודים. משטרת ישראל ורשויות האכיפה רואות בחומרה מעורבותם של ישראלים בהונאות בינלאומיות וימשיכו להיאבק בנחישות בתופעה".