עופר עיני חיתן את בנו עומרי; למה הוא מצפה כעת?

וגם: עו"ד אילן ורינה שביט השיאו את בנם; מי באו לחגוג עמם?

רוית דום עיני וציון אמיר / צילום: גדי צילום
רוית דום עיני וציון אמיר / צילום: גדי צילום

קבלו תיקון: שטיאסני לא יכהן כמנכ"ל תפרון

מתברר שבתפרון תפרו את התפקיד מוקדם מדי

חשבתם שחליפת המנכ"ל החדש של תפרון כבר תפורה? ובכן, מתברר שלא. לפני כשבועיים דיווחה החברה כי יומיים בלבד לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל גיל שמעון "בשל נסיבות אישיות הקשורות בהזדמנות עסקית שיש לו", היא כבר מיהרה ומינתה את איתן שטיאסני כמנכ"ל החדש. והנה מתברר כי השמחה הייתה מוקדמת.

היום (ב') דיווחה החברה כי "חרף כישוריו ויכולותיו המצוינים של מר איתן שטיאסני ורצונה של החברה למנותו כמנכ"ל החברה, מינויו של מר שטיאסני כמנכ"ל החל מיום 1 בפברואר 2017 לא ייכנס לתוקף. זאת, אך ורק בשל מניעה משפטית למינוי, הנובעת מהעובדה שלא חלפו שנתיים מהמועד שבו הוא כיהן כדירקטור בלתי תלוי בחברה".

עוד ציינה החברה כי אם עד פברואר 2017 לא יתמנה מנכ"ל חדש, ימלא את מקומו בן ליברמן, דירקטור ובעל שליטה בחברה, עד מציאת מנכ"ל חדש. נמשיך ונעדכן.

איתן שטיאסני /  צילום: פרטי
 איתן שטיאסני / צילום: פרטי

מגישור ובוררות יוצא - גישבור

וגם: מה הקשר בין קופת-חולים לבין משחק כדורגל ובית המשפט?

בשבוע שעבר ערך המוסד לבוררות עסקית, מיסודו של איגוד לשכות המסחר, כנס המהלל את יתרונות הבוררות בעולם העסקי. בכנס שנערך במלון קרלטון בתל-אביב מנתה אילה פרוקצ'יה, שופטת בית המשפט העליון בדימוס המשמשת כיום כנשיאת המוסד לבוררות עסקית, את כל יתרונות הבוררות.

השופט בדימוס דוד גלדשטיין המשיל על הבמה כי "כמו בקופת-חולים, גם לשופט יש רק 8 דקות לתיק, ויש לו אחריות למכסת התיקים שלפניו. הבורר לעומתו יכול להקדיש את יומו למקרה שלפניו. הדבר משול למשחק כדורגל, כאשר בבית משפט השופט יושב ביציע, ואילו בבוררות השופט רץ עם השחקנים קדימה". 

נילי ארד, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, אמרה כי "לאחרונה מתחיל בישראל הליך של 'גישבור', כלומר גישור שההופך לבוררות. החיסרון הוא שהצדדים לא ממצים את הליך הגישור עד סופו, אך היתרון הוא במעבר להליך בוררות ולא להליך משפטי, שהוא מהיר, קצר, תכליתי וכתוב, כך שהצדדים יוצאים רק 'חצי מרוצים'".

הקשיבו והשכילו: קובי אמסלם, הממונה לשעבר על השכר באוצר; השופט בדימוס אמנון סטרשנוב; השופט בדימוס דן ארבל; עו"ד שי רווה; עו"ד רלי לשם, המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר; עו"ד דן כרמלי, סגן נשיאת המוסד לבוררות עסקית; אלוף במיל. אורן שחור; עו"ד מנשה כהן, יו"ר ICC; ואחרים.

אילה פרוקצ'יה מנשה כהן /  צילום: גיל לופו
 אילה פרוקצ'יה מנשה כהן / צילום: גיל לופו

הזמנה לפגישה עם לוק בייקר

לוק בייקר, מנהל דסק החדשות של רויטרס בישראל, ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים 2016 של "גלובס", במסגרת מושב מיוחד בנושא ישראל בראי העולם, בו ישתתף גם פרופ' אמריטוס אלן דרשוביץ.

בייקר הוא כתב חדשות בינלאומי כמעט 20 שנה. הוא דיווח במסגרת תפקידו על המתרחש באירופה, במזרח התיכון, באפריקה ובחלקים מאסיה, והתמחה באחרונה במשבר החוב האירופי ובמדיניות החוץ של האיחוד.

מאז הצטרף לרויטרס, בייקר דיווח מיותר מ-40 מדינות והיה מוצב ביוהנסבורג, רומא, בגדד, ירושלים, לונדון ובריסל. הוא מתמחה בסכסוכים ונושאי ביטחון, אותם סיקר בעיראק ואפגניסטן, וכן בנושאים פוליטיים וחברתיים נרחבים, בדגש על בריטניה, איטליה, רחבי אירופה ואפריקה הדרומית. בתפקידו בירושלים בייקר ממונה על צוות עיתונאים ואנשי מדיה המכסה את ישראל, הגדה המערבית ורצועת עזה.

ועידת ישראל לעסקים 2016, שתיפתח בשבוע הבא, תארח בכירים בינלאומיים מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה בישראל.

לוק בייקר / צילום: רויטרס
 לוק בייקר / צילום: רויטרס

שמחה וסערה - 1

עו"ד אילן ורינה שביט השיאו את בנם; מי בחוגגים?

חתונה היא כמובן שמחה גדולה, והכוונה היא לאו דווקא לחגיגת ברית הנישואים עצמה כמו להזדמנות למפגשים עסקיים מהסוג הלא פורמלי שהיא מזמנת.

ביום חמישי בשבוע שעבר חיתנו עו"ד אילן שביט-שטריקס (המתמחה דווקא בפירוק חברות) ורעייתו רינה את בנם אסף, המכהן אף הוא כעורך דין ושותף במשרד חיים צדוק ושות' שבראשות אביו. הכלה נטלי סולימן, אף היא עורכת דין, פועלת בתחום זכויות היוצרים. 

למרות הסערה והגשם הגיעו לאולם הטראסק בנמל תל-אביב כ-700 אורחים, בהם בכירים ובכירות מעולם העסקים והמשפט.

בחוגגים ומשמחים חתן וכלה ביום חופתם (ולא פחות מכך את הוריהם): שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב-בריח תעשיות; יצחק מנור, בעל יבואנית הרכב לובינסקי; אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד ישראל; מיקי וקרן אקרמן, בעלי מ. אקרמן משקאות; דליה ומשה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן; עורכי הדין אייל רוזובסקי, ארצי בן-יעקב, ברוריה לקנר ושכיב קופטי שהגיע במיוחד מנצרת עם רעייתו יסמין; יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא; יואל לביא, ראש עיריית רמלה; איש העסקים אפרים קונדה ורעייתו ציפי; ורבים אחרים. 

דליה ומשה ממרוד ורינה שביט  משמאל / צילום: פוזה של אירוע
 דליה ומשה ממרוד ורינה שביט משמאל / צילום: פוזה של אירוע

שמחה וסערה - 2

עופר עיני חיתן את בנו; למה הוא מצפה כעת?

מי שלא הגיע בחמישי לחתונה של שביט-שטריקס-סולימן (ראו לעיל), קיבל אולי הזדמנות להגיע לחתונה של עומרי ולנה עיני באולם חצר נצר, שם השיא עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל ולשעבר יו"ר ההסתדרות, יחד עם אשתו, עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית רשת עמל, את בנו עומרי.

גם כאן הגיעו, חרף הגשמים והסערה, כ-700 מוזמנים ומוזמנות, בהם בכירי המשק, הפוליטיקה, הספורט והכלכלה.

האב המאושר לא נמנע מלהכריז כי "הוא כבר מצפה בקוצר-רוח להיות סבא". 

במפזזים על רחבת הריקודים ונהנים מהבופה: לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; אשת העסקים תמי מוזס-בורוביץ'; ח"כ יאיר לפיד; שר האוצר, הכלכלה והתעשייה, משה כחלון; שר הרווחה חיים כץ; שרת התרבות והספורט מירי רגב; ההורים הטריים גדעון סער וגאולה אבן-סער; אשת העסקים אלונה ברקת; עו"ד ציון אמיר; ורבים אחרים.

רוית דום עיני וציון אמיר / צילום: גדי צילום
 רוית דום עיני וציון אמיר / צילום: גדי צילום