ENI מכרה חלק משדה שורוק לרוסנפט תמורת 1.58 מיליארד ד'

חברת ENI האיטלקית, מחזיקת שדה שורוק המצרי שבשטחו נמצא שדה הגז הענק זוהר, ממשיכה ביישום האסטרטגיה שלה למכירת נכסים ב-7.4 מיליארד יורו עד 2019, זאת כדי להתמודד עם ירידת מחירי הנפט ולממן דיבידנדים והשקעות עתידיות

קידוח של ENI. שיעור גופרית גבוה שיהפוך את הפיתוח למורכב / צילום: רויטרס
קידוח של ENI. שיעור גופרית גבוה שיהפוך את הפיתוח למורכב / צילום: רויטרס

חברת ENI האיטלקית, מחזיקת שדה שורוק המצרי, שבשטחו נמצא שדה הגז הענק זוהר, ממשיכה ביישום האסטרטגיה שלה למכירת נכסים ב-7.4 מיליארד יורו עד 2019, זאת כדי להתמודד עם ירידת מחירי הנפט ולממן דיבידנדים והשקעות עתידיות. אתמול (ב') הודיעה החברה על מכירת 30% משורוק לרוסנפט הרוסית ב-1.58 מיליארד דולר, מהם 1.13 מיליארד על הנכס וכ-450 מיליון דולר החזר על השקעות קודמות.

כמו BP, שסיכמה עם ENI בסוף החודש שעבר על רכישת 10% משורוק, גם לרוסנפט יש אופציה לרכוש 5% נוספים באותם תנאים, לפני תחילת הפקת הגז מזוהר בסוף 2017. אם שתי החברות יממשו את האופציה, תושלם התוכנית של ENI למכור 50% מהשדה ולהתחלק בעלויות הפיתוח עם חברות נוספות. כמות הגז בזוהר מוערכת ב-850 BCM , מה שהופך אותו לשדה הגז הגדול בים התיכון. 

הכנסותיה של ENI מהעסקה עם BP צפויות להיות 525 מליון דולר, מהם 375 מיליון דולר על השדה ו-150 מיליון דולר כהחזר על השקעות שביצעה. שתי העסקאות יושלמו רק לאחר אישור ממשלת מצרים. 

כשבוע לפני ההודעה על העסקה בין BP ו-ENI בזוהר, נמסר כי BP חתמה עם החברה האיטלקית על הסכם ל-20 שנה, לרכישת גז מונזל משדה גז ב"בלוק 4" שלחופי מוזמביק, שבו 2,400 מיליארד מ"ק. ENI מחזיקה 50% בשדה, ובעקבות העסקה היא מאיצה את התקדמותה לעבר החלטת השקעה סופית ופיתוח השדה. ההשקעה במוזמביק מתעכבת מאז 2013 בגלל צניחת מחירי הנפט והגז.