עכשיו זה סופי: ערוץ 20 יוכל לשדר חדשות

לאחר שבחודש שעבר אישרה המועצה את בקשת הערוץ ממארס בכפוף לשימוע, היום ניתן האישור הסופי ■ הערוץ יוכל לשדר שעה של חדשות בפריים טיים, ועוד 30 דקות של חדשות בכל שאר שעות השידור

הפטריוטים /צילום: נדב כהן יהונתן
הפטריוטים /צילום: נדב כהן יהונתן

מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום באופן סופי לערוץ 20 לשלב שידורי חדשות בערוץ. הערוץ יוכל לשדר עד שעה אחת של חדשות בשעות צפיית השיא (20:00 עד 23:00), ובנוסף לשדר בכל שאר שעות היממה עד 30 דקות של חדשות באופן מצטבר שאותן יוכל לחלק כרצונו.

האישור שהתקבל היום הוא למעשה אשרור של החלטת המועצה מנובמבר, אז הוחלט כי הערוץ יוכל לשדר חדשות, בכפוף לשימוע. למועצה הוגשו מספר הסתייגויות בעניין, שהבולטת בהן היא של התנועה הרפורמית. בהקשר זה הוחלט היום במועצה כי הערוץ יתחייב לתת ביטוי לכל זרמי היהדות.

האישור הסופי שהתקבל היום, וההחלטה בעניין שניתנה בחודש שעבר, מתבססים על התיקון בחוק שהמועצה אישרה בפברואר השנה לפיו 25% מהתכנים המשודרים בערוץ 20 לא יהיו קשורים לענייני מורשת. RGE, בעלת ערוץ 10, עתרה במארס נגד האישור הזה לבג"ץ והעתירה בעניין עדיין עומדת.

באותו חודש פנה גם הערוץ למועצה כדי שזו תאפשר לו להתחיל בשידורי חדשות. ובמועצה מדווחים כי מאז הצוות המקצועי עבד מול הערוץ לקבלת הבהרות מפורטות בין השאר בנושא אופי השידורים; המערך הטכני; התוכנית התפעולית; התוכנית העסקית של הערוץ; כוח האדם שיעסוק בשידורי החדשות ועוד.

במועצה גם דרשו מהערוץ לבצע שינויים בנספח האתיקה ובנספח ההפרדה המבנית והעסקית שלו, ולהצטרף למועצת העיתונות. הערוץ נענה לבקשה ופנה בחודש שעבר למועצה כדי להצטרף לשורותיה.

ערוץ 20 עלה לאוויר באוגוסט 2014 כערוץ ייעודי לענייני מורשת. הערוץ מזוהה עם האגף הימני של המפה הפוליטית, והוא נמצא בבעלותם של יצחק מירילשווילי ושל המנכ"ל אבי בר. כחלק מדרישות המועצה להיתר לשידור חדשות, בר גם יצטרך לעזוב כעת את תפקידו כמנכ"ל.

מהתנועה הרפורמית נמסר היום בתגובה להחלטה: "ערוץ 20 הפר ברגל גסה את הוראות החוק ואת תנאי זיכיון שלו בהחרמה המכוונת של היהדות הרפורמית. אנו מקווים שבעקבות החלטת מועצת הכבלים יפעל הערוץ לשינוי מידי במדיניות שלו הן בשידורי המורשת והן בשידורי החדשות. אנו ערוכים לשתף פעולה עם כל גוף תקשורת בישראל לטובת הצגת ריבוי הפנים, הגוונים והדעות בעם היהודי, ומזמינים את עורכי הערוץ לעמוד אתנו בקשר כבר בימים הקרובים, מתוך רצון לסייע להם לעמוד בהתחייבויות שנטלו על עצמם".