לאחר החלטת הריבית: הבורסה בת"א ננעלה ביציבות

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד שנחגג אתמול ■ בנק ישראל החליט להותיר את הריבית על כנה אך העלה את תחזית הצמיחה ל-2016-2018

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ב') ביציבות, במחזורי מסחר דלילים יחסית. זאת לאור העובדה שהחלק הארי בשוקי העולם סגור היום לרגל חג המולד, שנחגג אתמול. בוול סטריט, לדוגמה, יתחדש המסחר רק מחר, וכך גם באירופה. המשקיעים הגיבו היום להחלטת הריבית ועדכון תחזיות הצמיחה של בנק ישראל. 

 

בתל אביב, כמו גם בשאר העולם, מתכוננים לקראת סיכום שנת 2016, שהייתה שנה מפתיעה במיוחד. מקבץ אירועים דרמטיים, כגון בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט בבריטניה, איימו לטלטל את השווקים הפיננסיים, אבל המציאות הוכיחה אחרת. כך, הדאו ג'ונס טיפס השנה ב-14.4%, הפוטסי 100 הבריטי עלה ב-13.3%, בעוד מדד המעו"ף משתרך מאחור עם תשואה שלילית של 4.4%.

עם זאת, ועל אף היותו המדד המוביל, המעו"ף "סבל" השנה מקריסה של עשרות אחוזים במניית טבע, שהשפיעה על תשואת המדד. גם מניות התרופות האחרות - פריגו ומיילן - חוו שנה לא פשוטה ולחצו על המעו"ף. מדד ת"א 75, לדוגמה, עלה עד כה השנה ב-15.7%.

בנק ישראל הודיע היום כי הוא  מותיר את ריבית ינואר על כנה ברמה של 0.1%. במקביל, הוא העלה את תחזית הצמיחה ל-3.5% ב-2016 ול-3.2% ב-2017. לגבי הריבית, הבנק צופה כי בשנה הבאה היא תעלה לכל היותר ב-0.25% ב-2017.

עידן אזולאי, מנהל קרנות הנאמנות של אפסילון, מסביר בראיון ל"גלובס" כי "יש רפורמה במדדים, כך שהמשקל של מניות הפארמה שהעיקו על המדדים יהיה יותר נמוך. גם ב-2017 תהיה משמעות מאוד גדולה לבחירה נכונה של הסקטורים, לכן אנחנו מעדיפים לא להתייחס למדדים הכלליים כמו ת"א 35 או ת"א 90. גם ב-2017 צריך יהיה להתמקד בסקטורים מסוימים".

למרות העליות האחרונות במניות הבנקים, באפסילון מעריכים שאלו זולות יחסית. "המאזנים של הבנקים חזקים יותר לעומת המצב לפני שנתיים-שלוש, והמניות יחסית זולות עדיין. אנחנו בהמלצת 'משקל יתר' על הסקטור", אומר אזולאי.

אלה המניות המומלצות של אפסילון לשנת 2017

בזק  המשיכה לבלוט במסחר לאחר שטיפסה אתמול במחזור עצום על רקע כוונת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית בבזק. עם זאת, מדובר בנושא רגיש, אליו משרד האוצר מתנגד באופן נחרץ.

בזן  הוסיפה לרכז עניין על רקע השריפה שהשתוללה אתמול במשך שעות באחד ממתקניה בחיפה, עובדה שעלולה להוביל ללחץ רגולטורי על החברה להגביר את האבטחה במתקניה, נתון שיביא להוצאות כספיות לא מבוטלות על החברה. המניה ירדה אתמול ב-2%.

אורביט  הודיעה היום על קבלת הזמנות למערכות תקשורת בסכום כולל של כ-12.3 מיליון שקל. ההזמנות כוללות אספקת מערכות תקשורת לווייניות ימיות לצי נאט"ו מוביל בהיקף של 6.8 מיליון שקל, וכן הזמנת המשך מספק תקשורת מוביל של לוויינים מנמיכי טוס בהיקף של כ-2.6 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]