רמי לוי מכר למוסדיים כ-3.5% ממניות הרשת תמורת 72 מיליון ש'

המכירה נעשתה לפי מחיר של כ-154 שקל למניה - דיסקאונט של כ-2% על שוויה בבורסה

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

ככל הנראה, בעל העניין האחרון לממש מהחזקותיו רגע לפני סיומה של 2016 הוא רמי לוי, המחזיק ברשת קמעונות המזון הנושאת את שמו, שמכר כ-3.5% ממניות הרשת לגופים מוסדיים בתמורה כוללת של כ-72 מיליון שקל. המכירה נעשתה לפי מחיר של כ-154 שקל למניית רמי לוי   - דיסקאונט של כ-2% על שוויה בבורסה, לאחר שהמניה התממשה היום בכ-1%-2% ועמדה על כ-156 שקל.

את המימוש ביצע לוי (המכהן כמנכ"ל הרשת) לקראת המועד הקובע לגבי החזקות הציבור במניות, במסגרת רפורמת המדדים שמקדמת הבורסה וצפויה להיכנס לתוקף תוך שבועות ספורים. את המימוש הקודם, בהיקף של כ-30 מיליון שקל, ביצע לוי לפני כשנתיים.

המכירה צפויה להגדיל את חלק הציבור ברשת מ-41.5% ל-45%, ובכך להגדיל את משקלה של מניית רמי לוי במדד ת"א 90, המתוכנן להחליף את מדד ת"א 75, מ-1.5% ל-2%, בתקווה לסייע לסחירות במניה ולביקושים אליה.

בסך הכל מתחילת השנה נשחקה מניית רמי לוי בכ-10% והיא משקפת לחברה שווי של כ-2.1 מיליארד שקל. לעומתה בולטת לחיוב מניית המתחרה הגדולה - שופרסל, שקפצה השנה ביותר מ-10% ומשקפת לרשת הגדולה בישראל שווי של כ-3 מיליארד שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה רמי לוי עם שיפור של 13% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-3.4 מיליארד שקל, ורווחיה לתקופה זו קפצו ב-31% ל-77 מיליון שקל.

לוי אינו היחיד שנוקט במהלכים משמעותיים לקראת רפורמת המדדים. בשבוע שעבר הייתה זו חברת המרכזים המסחריים ביג, שביצעה גיוס הון בהיקף של כ-100 מיליון שקל בשל רצונה להבטיח את הכללתה במדד ת"א 35 - הצפוי להחליף את מדד המעו"ף (ת"א 25), ולוודא ששווי החזקות הציבור בחברה חוצה רף של 1 מיליארד שקל.