החל ממחר: נסיעה רצופה בין נתיבי איילון וכביש 531

מחר בחמש לפנות בוקר ייפתחו לתנועה המקטע שבין מחלף שבעת הכוכבים בנתיבי איילון למחלף כפר שמריהו מזרח ומשם למחלף הרצליה מזרח על כביש 531 ■ תקציב הקטע החדש - מיליארד שקל

כביש 531 / צילום: תמר מצפי
כביש 531 / צילום: תמר מצפי

מחר (ה') בחמש לפנות בוקר ייפתחו לתנועה לכיוון צפון המקטע בנתיבי איילון שבין מחלף שבעת הכוכבים למחלף החדש בכפר שמריהו מזרח, ומשם למחלף הרצליה מזרח על כביש 531. הנסיעה בכיוון ההפוך, מרעננה לכפר שמריהו מזרח ומשם למחלף שבעת הכוכבים, תתאפשר רק החל ממארס 2017.

תוואי נוסף שייפתח במארס הקרוב הוא מרעננה למחלף כפר שמריהו מזרח, ומשם צפונה לכביש החוף באמצעות מחלף רשפון הנבנה בימים אלה. השלמת התוואי שיאפשר נסיעה מ-531 דרומה על נתיבי איילון מתעכבת בשל העתקת מסילת החוף, העוברת היום בצמוד לכפר שמריהו, לתוואי שבין נתיבי איילון.

המקטעים החדשים שייפתחו מחר צפויים להקל על תושבי האזור, שכיום סובלים מעומסים ברחוב המעפילים החוצה את כפר שמריהו, והופך לדרך מנחם בגין ולרחוב הבריגדה היהודית בצפון הרצליה, בדרך לרעננה. המסלול החדש עשוי להקל במעט גם את עומסי אחר הצהריים בכביש 5 לכיוון מזרח, בין גלילות למורשה, ובכביש 4 בין מורשה לרעננה, על ידי קליטת נהגים המשתמשים בדרך זאת כדי להגיע לרעננה.

עם זאת, רק עם פתיחת הקטע של 531 בין מחלף רעננה דרום למחלף מל"ל, הצפוי למארס 2017, תתאפשר נסיעה רציפה מכפר שמריהו במערב ועד כביש 40 וכביש 6 במזרח. פתיחת הקטע תתבצע על ידי השלמת מחלף רעננה דרום שבו יהיו ארבעה מפלסים: למעלה כביש 531, מתחתיו כביש 4, מתחתיו תחנת רכבת ולמטה ארבע מסילות רכבת, שתיים לכל כיוון, שיעברו בתוך מנהרה באורך 1.8 ק"מ. המחלף יכלול גם חניון חנה וסע למשתמשי הרכבת.

היקף העבודות הכולל בכביש 531 הוא12 מיליארד שקל, והוא כולל גם את ההקמה של תחנת הרכבת במחלף רעננה ואת תחנת רכבת רעננה מערב, המוקמת במחלף המחבר את 531 עם רחוב ירושלים (כביש 431). לדברי ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, כל העבודות בפרויקט יסתיימו בסוף 2018, אז יחלו לפעול הרכבות ב"מסילת השרון", שתונח לאורך 12 ק"מ בתוואי הכביש.

בחציון הראשון של 2018 צפויה השלמת העבודות לחיבור נתיבי איילון לכביש 2, בין כפר שמריהו מזרח למחלף רשפון. סיום העבודות יאפשר להתחבר מכביש החוף לכביש 6 דרך 531, וכן להיכנס מכביש החוף לנתיבי איילון מבלי לעבור במחלפי כפר שמריהו והסירה. התקציב הכולל של הקטע בין שבעת הכוכבים לכפר שמריהו הוא מיליארד שקל.