נעילה חיובית בבורסה בת"א; אלקטרה צריכה זינקה בכ-9%

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות ■ סלקום ופרטנר עמדו במוקד על רקע העסקה למכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה תמורת כ-350 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות, בהתאם למגמה בשוקי חו"ל. זאת לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבורסות ארה"ב ובחלק מבורסות אירופה ואסיה בשל חופשת השנה החדשה. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות, וכך גם מרבית שוקי אסיה ואירופה.

 

המשקיעים בארץ ובעולם עוסקים בשאלה האם "אפקט טראמפ" בשווקים יימשך בעתיד הקרוב או יגווע בהדרגתיות. הראלי שנוצר בשווקים לאחר בחירתו של טראמפ היה מבוסס בעיקרו על סיסמאות הבחירות של המועמד הרפובליקאי. לכן, יהיה מעניין לראות האם טראמפ, שיושבע לנשיאות החודש, יפרע את הצ'ק ויפעל, כפי שהצהיר, לבצע הרחבה פיסקאלית אגריסיבית שכוללת בין היתר השקעות עתק בתשתיות לצד הקלות במסים וברגולציה.

סלקום  ופרטנר המשיכו לרכז עניין ובולטות לחיוב על רקע ההסכם שנחתם הלילה למכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה  תמורת כ-350 מיליון שקל. במסגרת העסקה סלקום תמשיך להיות המארחת של גולן על גבי הרשת שלה וגם תעמיד הלוואה בהיקף של 130 מיליון שקל לאלקטרה.

אלעד כהן אנליסט, רו"ח מבית ההשקעות אפסילון, מציין כי "עסקת גולן - אלקטרה - סלקום אשר נחתמה , צפויה להביא להתמתנות הלחץ בענף התקשורת בשעה שהשחקן הלא רציונלי (מיכאל גולן וחבריו) יוצא מהמשחק ומשקיע אסטרטגי (אלקטרה) שחותם על הסכם השקעות מוערך של כ-2 מיליארד שקל ל-10 השנים הקרובות נכנס. שחקן שכזה, כמו אלקטרה, שנכנסת לשותפות ארוכה שכזו עם סלקום בהכרח צפויה לקבל החלטות משיקולים כלכליים מה שאומר שניתן לצפות לשינוי מגמה במחירי הסלולר ומכאן לרווחיות חברות הסלולר השונות".

גם בזק  עמדה במרכז תשומת הלב לאחר שאתמול בוועדת הכלכלה, מבקר המדינה קרא להקפיא את הליך ביטול ההפרדה התאגידית עד שהוא יפרסם דוח מקיף בנושא.

בית הדין לעבודה עוצר למזרחי טפחות  את תכנית הפרישה המוקדמת וקובע כי על הנהלת הבנק לקיים מגעים עם ועד העובדים ולגבש עימו ביחד תכנית פרישה מרצון. נזכיר כי בשבוע שעבר הודיע מזרחי טפחות כי בחמש שנים הקרובות יעזבו את הבנק במסגרת תכנית פרישה מוקדמת כ-300 עובדים.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בשני חוזים בהיקף כולל של 35 מיליון דולר לאספקת מצייני לייזר לרפאל, עבור מדינות באסיה.