הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; רציו וחלל תקשורת בלטו לחיוב

מגמה שלילית בבורסות אירופה; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ טבע ספגה הורדת מחיר יעד לאחר התחזית המאכזבת ■ מחרתיים: מסיבת עיתונאים של טראמפ

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') ביציבות עם נטייה לירידות שערים קלות, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית.

 

בשוק הישראלי, אתמול פורסם כי הגירעון התקציבי בשנת 2016 עמד על 2.15% עקב הכנסות גבוהות בכמעט 9 מיליארד שקל מהצפוי. יעד הגירעון לשנת 2016 עמד על 2.9% תוצר, אך הגירעון בפועל היה נמוך בהרבה, זו השנה השניה ברציפות. גם 2015 הסתיימה בגירעון של 2.15% תוצר - לעומת יעד גירעון שעמד על 2.7%%.

סך הכנסות המדינה ב-2016 הגיע ל-321.1 מיליארד שקל (לעומת 312.3 מיליארד שקל בתכנון). סך גביית המסים הסתכמה ב-283.2 מיליארד שקל - עלייה נומינלית ב-5.6% לעומת 2015. על רקע נתוני הכנסות אלה, אמר שר האוצר משה כחלון בסוף השבוע כי ישקול הורדת מסים נוספת לקראת תום הרבעון הראשון של השנה.

"ראלי טראמפ"

הימים בחודש ינואר חולפים, וה-20 לחודש, יום השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, מתקרב. מאז היבחרו, חוו השווקים הפיננסיים בעולם ראלי, המכונה "ראלי טראמפ", משום שהן היו מבוססות בעיקר על הציפיות והתקוות לגבי המדיניות הכלכלית בה ינקוט טראמפ.

עם זאת, בשוק החלו לתהות האם הנשיא הנבחר "יפרע את הצ'קים" עליהם התחייב בקמפיין הבחירות, ביניהם הרחבה פיסקאלית אגרסיבית, קיצוץ במס החברות ומסי ההכנסה והקלה ברגולציה. מחרתיים, המשקיעים מקווים לקבל תשובות במסיבת עיתונאים ראשונה שטראמפ יכנס לאחר הבחירות.

כמו כן, עונת הדוחות נפתחת הלילה בוול סטריט, כרגיל עם דוחותיה של ענקית האלומיניום אלקואה. לתוצאות הכספיות של ענקיות וול סטריט בשבועות הקרובים תהיה גם השפעה דרמטית על כיוון המסחר בתקופה זו.

למה השיאים בדאו ג'ונס לא מושכים את הבורסה בת"א למעלה?

טבע  הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול על רקע עדכון תחזיות מטה ל-2017. היום בית ההשקעות אופנהיימר הוריד את מחיר היעד למניית טבע מ-50 דולר ל-43 דולר. יחד עם זאת, האנליסטים כתבו כי "אנו עדיין מאמינים כי מניית טבע נהנית מפרופיל סיכון-סיכוי אטרקטיבי וכי רמות המחיר הנוכחיות מהוות נקודת כניסה אטרקטיבית".  [לסיפור המלא]

אלביט מערכות  נשארה במוקד לאחר שהחברה הודיעה אתמול שקיבלה הזמנות חדשות בהיקף כולל של 100 מיליון דולר מברזיל. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]