עובדי רותם תעשיות פתחו בשביתה ומפגינים בשערי המפעל

מתלוננים על כך שהטבות כלכליות והסכמי שכר שמוחלים על כלל העובדים במגזר הציבורי לא חלות עליהם חרף היותם עובדים בחברה שבבעלות המדינה ■ "העובדים מפגינים בשערי המפעל ומונעים יציאה של סחורות מתחומו"

שביתה רותם תעשיות/ קרדיט צילום: ההסתדרות הכללית
שביתה רותם תעשיות/ קרדיט צילום: ההסתדרות הכללית

עובדי רותם תעשיות, הזרוע השיווקית של הקריה למחקר גרעיני בדימונה פתחו היום (ב') בשביתה והפגינו מול שערי המפעל שבפארק התעשיות רותם שבדימונה.

רותם תעשיות היא חברה ממשלתית, ו-170 עובדיה טוענים כי משא-ומתן שקיימו עם הנהלת החברה ועם רשות החברות הממשלתיות בניסיון לחתום על הסכם קיבוצי ראשון נקלע למבוי סתום.

עובדי החברה מתלוננים על כך שהטבות כלכליות והסכמי שכר שמוחלים על כלל העובדים במגזר הציבורי, כמו גם על עמיתיהם בקמ"ג, לא חלות עליהם חרף היותם עובדים בחברה שבבעלות המדינה.

את השביתה של עובדי רותם תעשיות מלווים ממלא מקום יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות הכללית, ארמונד לנקרי, ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב דימונה, תומר מרציאנו.

"הסכמי שכר שנחתמו במשק לא חלים על עובדי רותם תעשיות, וכעת הגענו לרגעי ההכרעה. העובדים מפגינים בשערי המפעל ומונעים יציאה של סחורות מתחומו", אמר מרציאנו ל"גלובס".

מנכ"ל רותם תעשיות, יורם סדן, אמר בתגובה על הדברים כי: "במקום לשבת אתנו למשא-ומתן עובדי החברה פתחו באופן מפתיע בצעדים ארגוניים ואנחנו מקווים שהם ישובו מהר לעבודה ולשולחן המשא-ומתן".

לדברי סדן, הוא ניפגש בעבר עם מ"מ יו"ר המרחב בהסתדרות הכללית לנקרי, כמו גם עם מנכ"ל האגף לכלכלה בהסתדרות, שי בירן, ובמפגשים הושגו סיכומים בכמה נושאים: "יש עוד כמה עניינים ארגוניים שלגביהם לא הגענו להבנות ואני קורא לעובדים לשוב להידברות", אמר.