נתניהו: "התקשורת השמאלנית במסע ציד בולשביקי נגדי"

על המשבר עם מקסיקו: "טראמפ שיבח את הגדר, ואמרתי שהוא צודק. הוא עשה ריטוויט, ופרשנים אמרו שפגעתי במקסיקו. מי רצה להתייחס למקסיקו? היו ויהיו לנו יחסים טובים"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"התקשורת השמאלנית מגויסת למסע ציד בולשביקי נגדי ונגד משפחתי" - כך תקף היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

נתניהו, שממשיך להציג את עצמו כנרדף, לא היסס לחבוט בתקשורת כאילו היה אחרון הטוקבקיסטים: "מייצרים נגדנו מבול של חדשות מזויפות, מה שנקרא 'פייק ניוז', מפעילים לחץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד גורמי האכיפה כדי שיגישו נגדי כתב אישום - לא היה כזה דבר מאז קום המדינה. למה? כי מאז קום המדינה השמאל שולט בתקשורת ובמוקדי הכוח, ואני הראשון מהימין שמעז לשנות את זה. אז הם עושים כל מה שהם יכולים כדי להיפטר ממני, כדי לשמר את מקומם במוקדי הכוח. לא ניתן להם, והם לא יצליחו בזה".

הטריגר הרשמי להתקפה הנוכחית של נתניהו הוא ההסתבכות הדיפלומטית של ישראל עם מקסיקו, בעקבות הציוץ של נתניהו בטוויטר, שהצדיק הלכה למעשה את הרעיון של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ להקים חומה בגבול מקסיקו וארה"ב.

"הנשיא טראמפ שיבח את הגדר, ואני אמרתי שהוא צודק. הוא בתגובה עשה 'ריטוויט' (ציוץ מחדש), ומזה פרשנים בתקשורת אמרו שפגעתי במקסיקו וביחסים איתה. מי רצה להתייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתה, והם ימשיכו להיות טובים", הוסיף נתניהו.

 
הסיבה הלא פורמלית למתקפה, כך מעריכים בזירה הפוליטית מימין ומשמאל, היא הלחץ של נתניהו לאור התקדמות החקירות בעניינו. נזכיר כי על-פי הערכות של גורמים במערכת האכיפה, המשטרה צפויה להודיע בקרוב על כך שהתגבשה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה נתניהו, לכל הפחות בפרשת המתנות שניתנו לכאורה באופן שיטתי.

המשמעות היא שהמשטרה תמליץ לפרקליטות להגיש כתב אישום בגין מירמה והפרת אמונים, זאת ללא קשר לפרשות הנוספות שנחקרות ונבדקות - בראשן השיחות של נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ורכש כלי השיט מגרמניה.