אובססיבי: כך נתניהו הסיר את הכפפות בקרב מול התקשורת

בשנה שעברה, כדי לסכם את פועלו של נתניהו בתחום התקשורת ב-2015, כתבנו ש"בכל שנה נראה שהגענו לשיא, שיותר חסר תקדים מזה כבר לא יכול להיות, ובכל שנה הוא מצליח לקבוע רף חדש". ואז הגיעה 2016

בנימין נתניהו ואילנה דיין / צילומים: מארק ניימן, לע''מ
בנימין נתניהו ואילנה דיין / צילומים: מארק ניימן, לע''מ

24.5.16

"כנראה שזה בלתי נמנע שהכתבות בנושא דוח מבקר המדינה יהיו מגמתיות בצורה קיצונית ויתעלמו מעובדות בסיסיות. הגדיל לעשות ערוץ 10 שאפילו לא היה מוכן לאפשר לנציג מטעמי לייצג את עמדתי. דרוקר מראיין את קרא, קרא מראיין את דרוקר. איזון במיטבו...".

4.7

"בפעם הראשונה מזה עשרות שנים מגיע ראש ממשלה ישראלי לביקור היסטורי ביבשת אפריקה. ב'ידיעות אחרונות' מבינים שהקשקוש על 'בידוד מדיני' כבר לא מחזיק מים. אז מה עושים? ממציאים ספין חדש על 'מסע תענוגות' לאפריקה... כשמדובר בנתניהו, נוני מוזס ושותפיו בכלי תקשורת אחרים זועקים על 'בזבוז'... ספין מתחלף בספין, בלוף מתחלף בבלוף, המטרה לעולם נשארת: לשקר לציבור כדי להכפיש את נתניהו בכל מחיר".

24.7

"אני שומע לאחרונה הרבה מלל על הניסיונות שלי, כביכול, להשתלט על שוק התקשורת. ההפך הוא הנכון... הגיע הזמן שייכנסו עוד ערוצי טלוויזיה וחדשות שיוכלו להתחרות עם הערוצים הקיימים. אני רוצה להבהיר עוד דבר: אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת, לא בהכפשות וגם לא בזמן מסך מלטף, שכידוע לכם אני מקבל בלי סוף. ככל שההתנגדות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות גדולה יותר, כך אני מבין שאני עושה את הדבר הנכון".

1.8

"התחרות בתקשורת היא מהלך חשוב לדמוקרטיה הישראלית, מהלך שיש בו צדק היסטורי. מדברים על שליטה בתקשורת? התחרות זה ההיפך הגמור משליטה. התחרות תעביר את הכוח לציבור ואזרחי ישראל הם שיחליטו ויבחרו. אני מבין שיש רצון של פוליטיקאים למצוא חן בעיני כמה גורמים בתקשורת שרוצים לשמר את המונופול שלהם על מה שהציבור יראה וישמע וזוהי בדיוק הסיבה שבגללה לקחתי תפקיד שר התקשורת...".

8.8

"מצטער על הקמת התאגיד. החוק הזה חמק לי בצוק איתן". (דה מרקר)

21.8

" זה לא אולפן שישי בלי כתבה מגמתית ומכפישה נגד נתניהו או הימין".

8.9

"יש סקטור אחד שהיה נעול לתחרות, והסקטור הזה נשלט על ידי... אפשר להגיד את השם? וולדמורט. במשך שנים הבחור הזה שלט פה על כל המהלכים. במידה רבה, הוא שלט בראשי ממשלה. ואני נכנסתי לתפקיד ולא הסכמתי לשחק את המשחק שלו... יש לו מחלקת תחקירים שעובדת שעות נוספות, האיש הזה עבד בשיטות של... ארגון כלשהו. ואז בא שלדון אדלסון ועשה לו מעשה נורא: תחרות בשוק. בישראל היה מונופול. אדלסון שבר אותו.... קחו את אולפן שישי: יושבים שם חמישה אנשים ואחד שתוקף אותי מימין. זה כמו פורום תקשורתי במשטר הסובייטי. והם עושים עלי תחקירים. 20 שנה סורקים את בשרי ומה מצאו? שאני מעשן סיגרים. אתם באופסייד אדיר מהציבור...".

(שיחה של נתניהו עם בכירי קשת כפי שצוטטה בדה מרקר)

27.9

"...הלכתי עם רעייתי שרה למחזה "המילטון". כשנכנסנו לאולם התיאטרון למעלה מאלף איש קיבלו אותנו בתשואות נלהבות... אולי אחד או שניים קראו קריאת גנאי. לא ייאמן, אבל מאוחר יותר פורסם בתקשורת ש'נתניהו ספג קריאות בוז'... כש'ידיעות אחרונות', ynet ו'הארץ' מעוותים אירוע כל כך ברור ומתועד, אפשר להבין כיצד הם מעוותים את המציאות בנושאים רבים אחרים".

3.11

"שורת הכזבים וההשמצות המסולפות שאתם מייחסים לראש הממשלה נתניהו רק מוכיחה שוב עד כמה עיתונכם מוטה ומגמתי נגדו ועד כמה אתם מסלפים את המציאות. אותנו זה לא מפתיע. זה שנים, 'הארץ' הפך להיות עיתון שמוציא את דיבתם של צה"ל וישראל בעולם... אנו יכולים רק לקוות שהעובדה שקונצרן העיתונות הגרמני 'דומון שאוברג', שעסק בהפצת תעמולה נאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, רכש 20% ממניות 'הארץ' - אינה קשורה להלך רוח זה".

(תגובה שהועברה על ידי נתניהו לכתבה שפורסמה ב"הארץ")

7.11

"הגיע הזמן להסיר את המסכה מעל פניה של אילנה דיין, שהוכיחה פעם נוספת שאין לה אפילו טיפת יושרה מקצועית. אילנה דיין היא בין המובילים של העליהום המתוזמר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד להפיל את ממשלת הימין ולהביא להקמתה של ממשלת שמאל... ראש הממשלה נחוש לפתוח גם שוק זה לתחרות שתוסיף לגיוון וריבוי דעות, לצד שידור ציבורי ממלכתי ויעיל. כך הוא יעשה - גם אם אילנה דיין תמשיך את תשדירי התעמולה שלה נגדו פעמיים בשבוע". (קטע מתגובה לתחקיר "עובדה" שעסק בלשכת ראש הממשלה)

14.11

"מזעזע לראות לאילו תהומות של שפל מוסרי הידרדר ה'עיתונאי' רביב דרוקר. מרדיפה אובססיבית וחולנית אחר ראש הממשלה ורעייתו, דרוקר עובר כעת להשמיץ את בנם הסטודנט ובנם החייל הקרבי".

16.11

"ערוץ 10 כבר לא מנסים להעמיד פנים שהם כלי תקשורת אובייקטיבי ולא כלי תעמולה. טפטוף הרעל היום יומי כנגד ראש הממשלה ומשפחתו נועד לעשות שטיפת מוח לציבור באופן השקוף ביותר. אין כמעט אזרח בישראל שלוקח ברצינות את שידורי התעמולה שלכם ואולי זה מסביר את הרייטינג". (תגובת נתניהו לערוץ 10 שלא שודרה, לאחר שבמהדורה שודרו שתי כתבות על יאיר נתניהו)

28.11

"ברכות לתוכנית הרכילות 'ערב טוב עם גיא פינס' לרגל הצטרפותו של רביב דרוקר לצוות התוכנית. החיפוש הנואש של דרוקר אחר קונספירציות כבר מביך את כולם חוץ מאת שולחיו מ"הקרן החדשה לישראל". הניסיון הנואש והפתטי של הפוליטיקאי רביב דרוקר להכפיש את ראש הממשלה, באמצעות טפטוף בלתי פוסק של כזבים ושטיפת מוח, נועד לעשות רצח אופי לראש הממשלה ולבני משפחתו... עצוב לראות איך דרוקר מצליח לקבוע בכל פעם שיא חדש של עיתונות ירודה, זדונית ומבישה אפילו בהשוואה לתקשורת הישראלית המוטה מלכתחילה".

(תגובה לכתבה של רביב דרוקר ששודרה בחדשות 10)

30.11

"משעשע לשמוע את זעקות הקוזאק הנגזל והמוסר הכפול של התקשורת כשאני מגיב להכפשות שלהם. חופש הביטוי הוא ערך עליון אצלם - כל עוד הוא שמור רק להם.... מיליון מצביעי הליכוד לא זוכים אפילו לייצוג סמלי של "עלה התאנה הימני" בפאנלים ומהדורות החדשות. באמצעות שטיפת מוח יומיומית של הציבור ורצח אופי שלי ושל משפחתי, הם מקווים להסיט את תשומת ליבו של הציבור מסוגיות הליבה של הוויכוח הפוליטי בישראל. זה לא יעזור להם. האוויר החם יצא מכל בלון שמנפחים נוני מוזס, רביב דרוקר ושותפיהם".

4.12

"...מעניין לראות אם יקיר הקרן החדשה רביב דרוקר, שמפיץ מדי יום בלונים מלאי אוויר חם עליי ועל משפחתי ודורש עליהם חקירה, ידרוש גם חקירה על ההאשמה החמורה שהעלה נגדו אראל סג"ל. ובאשר לערוץ 10 - מדובר בערוץ בעל עמדות שמאל רדיקליות לכל דבר ועניין, לכן לא פלא שהרייטינג שלו כל כך נמוך".

(מגיב לתוכנית בגלי צה"ל בה נטען כי דרוקר ניסה לסכל את מינויו של עופר וינטר למח"ט גבעתי)

5.12

"אין בעולם תקשורת חופשית יותר מהתקשורת בישראל. התקשורת בישראל תוקפת את ראש הממשלה המכהן יותר מכל תקשורת אחרת בעולם. זו זכותה, זכותם של האנשים להביע את דעתם, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים. אבל חופש הדיבור אינו שמור רק לעיתונאים. חופש הדיבור שמור לכל אזרח וגם לראש הממשלה, וזכותו לבקר את התקשורת על המגמתיות שיש לכמה גורמים מרכזיים שם בכיסוי נגד משפחתי ונגדי, בשקרים שהם מפיצים, בכל מיני סילופים וכו'. זכותם של אזרחים לבקר את התקשורת, כפי שעשיתי עכשיו וכפי שאמשיך לעשות - במדינת ישראל החופשית".

15.12

"שמתי לב שהבחנתם בכך שרוב גורמי התקשורת כמעט ולא עסקו בביקור ההיסטורי שערכתי השבוע באזרבייג'ן וקזחסטן. רובם המכריע התעלמו גם מהפסגה המדינית שקיימתי בשבוע שעבר בישראל עם מנהיגי יוון וקפריסין... הם מתעלמים דרך קבע מן הפגישות המדיניות שאני מקיים כמעט מדי יום עם מנהיגים מכל רחבי העולם... הם מתעלמים כדי להמשיך למכור לציבור את 'אשליית הבידוד', ואם זה כבר לא אפשרי - כדי לא לספר לכם על מעמדה האיתן והמתחזק של ישראל בין האומות".