ללא וול סטריט: נעילה מעורבת בבורסה, סלקום בלטה

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; אין מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים" ■ השקל החזק: "פעולות בנק ישראל בשוק המט"ח מוצו, להפנות את הזרקור לכיוון משרד האוצר"

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט בשל "יום הנשיאים".

 

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון: "השאלה המרכזית שאמורה לעלות כעת היא האם לאור התחזקותו של השקל לרמה של 3.7 יש מישהו בירושלים שמנסה לטכס עצה לנוכח מגמת ההתחזקות העוצמתית הזו. לאור העובדה שפעולות בנק ישראל בשוק המט"ח מוצו, מן הראוי להפנות את הזרקור לכיוון משרד האוצר. נראה שרק פעולות תומכות יצוא יצליחו למנוע את הפגיעה העתידית במגזר היצוא. ברור אם כן שבמצב הנוכחי אין שום סיכוי שבנק ישראל יעלה את הריבית בטווח הנראה לעין, מלבד העובדה שגם סימני אינפלציה לא נראים באופק. הסיטואציה הזו תמשיך לתמוך בשוק האג"ח הישראלי ובעיקר בחלק הארוך שלו".

טבע  נסחרה בעליות לאחר שבסוף השבוע פורסם כי החברה שעובדת על פיתוח גירסה גנרית לקופקסון נתקלת בקשיים, נתון שיביא לדחייה בפיתוח גרסה גנרית לתרופת הדגל האתית של החברה. המשמעות עבור טבע היא המשך תזרים מזומנים חיובי מהתרופה שמוכרת מיליארד דולר ברבעון. עוד פורסם אתמול ב"גלובס" הרכב התיק האתי של החברה, נתון משמעותי, שלמעשה מצביע על העובדה כי טבע, גם אחרי הקופקסון, היא חברה עם תיק תרופות דומיננטי ובמידה וחלק מהתיק יתממש הרי שהחברה ערוכה לימים שאחרי הקופקסון.

שותפויות לוויתן דלק קידוחים , אבנר  ורציו  נסחרו על רקע הערכות כי שותפויות דלק יחתמו הערב על המימון לפיתוח לוויתן.

בתוך כך, קבוצת דלק  דיווחה אתמול שקיבלה ארכה לנהל מו"מ למכירת חברת הפניקס. הקבוצה יוצאת במקביל לגיוס של 500 מיליון שקל.

מניות הבנקים ריכזו עניין לאחר שאתמול פועלים  פרסם הזמנה למשקיעים לקראת כנס משקיעים גדול שיקיים. בנק הפועלים שהסתבך, אף הוא, במתן אשראי חריג לטייקונים טרם התחיל בתהליך ניקוי האורוות, תהליך שנמצא בשיאו בבנק לאומי  - ולכן יהיה מעניין לשמוע את מנהלי הבנק שאמורים לפרוש את משנתם לגבי עתיד הבנק.

מניות התקשורת הגדולות נסחרו במגמה חיובית, בהן בזק , סלקום ו-פרטנר .