מניות הפיננסים משכו את ת"א לירידות; הפועלים ירדה בכ-2%

טראמפ נכשל בביטול חוק הבריאות של אובמה ■ בנק הפועלים: הרווחים יקטנו משמעותית ברבעון הרביעי של 2016 ■ מזור עלתה בכ-13% ללא סיבה נראית לעין

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (א') בירידות שערים, על רקע הדשדוש שחתם בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט.. הסערה הפוליטית סביב תאגיד השידור והאפשרות ללכת לבחירות מוקדמות אמורה להיפתר השבוע, לכאן או לכאן, וגם נושא זה עמד על סדר היום של פעילי השוק.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למד בסוף השבוע שיעור במגבלות הכוח, כאשר החליט לבטל את ההצבעה בקונגרס על ביטול חוק הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה, ה"אובמהקר".

טראמפ החליט לבטל את ההצבעה לאחר שלא היה לרפובליקאים רוב בקונגרס להעביר את ההצעה. טראמפ לא הצליח לשכנע את המחוקקים הרפובליקאים ה"מורדים" לתמוך בתוכנית שלו והבין שלא ישיג רוב בבית הנבחרים ולכן החליט למשוך את הצעת החוק, לאחר שדחה אתמול ההצבעה להיום. 

הבעיה? בשווקים רואים זאת כחולשה של טראמפ וסימן שאלה גדול ליכולות שלו לבצע רפורמות כלכליות בארה"ב כפי שהוא הצהיר מאז היבחרו, ולהשפיע על כלכלת ארה"ב ולפיכך גם על שוק המניות. התקוות האלה היו אחד הגורמים המרכזיים, אם לא המרכזי מכולם, ל"ראלי טראמפ" המרשים לאחר תוצאות הבחירות המפתיעות.

מניות השורה השנייה נסקו - ובעלי עניין מימשו בכמיליארד שקל

בנק הפועלים  סיפק ביום ה' האחרון לאחר הנעילה אזהרת רווח, כאשר דיווח כי יגדיל את ההפרשות בגין החקירות בארה"ב, עובדה שלצד הוצאות מסים מוגדלות תקטין משמעותית את הרווח של הרבעון הרביעי של 2016.

מזור רובוטיקה  זינקה לאחר שחזרה בפער ארביטראז' של 17%, ללא כל הודעה רשמית מצד החברה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]