"פתאום רה"מ ושר האוצר נפגשים 5 פעמים בשבוע"

יאיר לפיד לגל"צ: "נתניהו אישר את הקמת תאגיד השידור לפני תחילת 'צוק איתן'" ■ "יש לנו מערכת פוליטית מפורקת לגמרי שלא קמה בבוקר לעבוד עבור האזרחים"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

"נמאס לאנשים בישראל מפוליטיקה שעסוקה רק בעצמה, הם מחפשים מפלגה שתעסוק גם בהם. יש לנו מערכת פוליטית מפורקת לגמרי שלא עובדת עבור האזרחים. הם אומרים: הם לא קמים לעבוד בשבילנו, אז בואו נלך ונחפש מישהו שכן".

כך הסביר הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", את הפופולריות הגואה שלו בסקרים.  

על סאגת תאגיד השידור אמר לפיד: "ראש הממשלה ושר האוצר נפגשים חמש פעמים בשבוע, לא על מערכת הבריאות הקורסת, לא על הבעיות בחינוך, לא על הסיכונים החדשים בעזה - אלא על השאלה האם להחליף את קובלנץ ועומר, שני אנשים ש-99.9%  מאזרחי ישראל לא יודעים מי הם, ואף אחד לא יודע גם עמדותיהם הפוליטיות. למה? כי מעניין אותם (את נתניהו וכחלון) יותר מה יגידו עליהם בטלוויזיה, מאשר לקום בבוקר ולעבוד. התאגיד הזה כבר קם, הוא עובדה מוגמרת - ועכשיו ראש הממשלה רוצה לסגור אותו, כי הוא לא יודע מה עמדתו הפוליטית של המנכ"ל". 

לפיד סתר את טענת נתניהו, לפיו התאגיד הוא החלטה שחמקה לראש הממשלה בימי מבצע "צוק איתן". "מה פתאום?", אמר לפיד, "הצבענו על הקמת התאגיד לפני מבצע 'צוק איתן'. ראש הממשלה ישב מולי בשולחן הממשלה והרים את ידו, הסביר את חשיבות העניין והצביע בעד התאגיד". 

בהמשך דבריו התייחס לפיד גם לחקירות נתניהו ולשיחות שניהל מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס: "אסור לשיחות כאלה להתנהל בשום מדינה. אם היינו קוראים דבר כזה על אנגליה או גרמניה, היינו אומרים: 'איך יכול להיות שראש הממשלה עדיין בתפקידו?"