נעילה מעורבת בת"א; נמשכו הירידות במניות הפארמה הגדולות

הבורסות בארה"ב ננעלו ביום שישי בירידות אך חתמו רבעון חיובי ■ חברות התרופות הגדולות - ביניהן מיילן, טבע ופריגו - חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים של עד כ-3.5% ■  מדריך מכירה בחסר

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה מעורבת, על רקע הנעילה השלילית בבורסות ארה"ב בסוף השבוע, לאחר שהמניות הדואליות הגדולות חזרו בפערי ארביטראז' שליליים ומכבידות על מדד המעו"ף.

 

 

סיכום נתוני המסחר ברבעון הראשון מעלה כי הפער בין מדדי הבורסה המקומית לבין מדדי הבורסות בוול סטריט הוסיף להתרחב. בעוד שמדדי ה-S&P 500  והדאו ג'ונס הוסיפו לערכם כ-5% מתחילת השנה, מדד המעו"ף איבד כ-5% ומדד ת"א 125 השיל מערכו כ-3%. מדד הנאסד"ק חתם את הרבעון החזק ביותר שלו מאז 2013 וטיפס ביותר מ-12%.

הדלק שהניע את הראלי בבורסות ארה"ב בחודשים האחרונים היה למעשה ההבטחות של הנשיא דונלד טראמפ לבצע רפורמות כלכליות מקיפות, במרכזן הפחתת מסים ודה-רגולציה, לצד השקעות ענק בתשתיות. טראמפ נכשל בהעברת רפורמת הבריאות החדשה שיזם בקונגרס ועלול להיתקל בהתנגדות חריפה גם לגבי הרפורמות האחרות שהוא מתכנן. לכן, רבים מעריכים כי כישלון נוסף של טראמפ בקונגרס עלול לשים קץ לחגיגה בוול סטריט.

בזירה המקומית, עונת הדוחות שריכזה את מרבית תשומת הלב בשבועות האחרונים נמצאת בישורת האחרונה והשבוע לא צפויים להתפרסם דיווחים מהותיים.

 

בין המניות שבלטו במסחר נציין את מיילן , שהודיעה כי השותפה שלה בייצור מזרקי התרופה אפיפן הרחיבה את הריקול (קריאה להחזרת מוצר) שלה לזריקה מצילת החיים נגד אלרגיה בארה"ב ובשווקים נוספים.

מניות נוספות שריכזו עניין הן טבע  שחזרה עם פער שלילי של 2.3%, פריגו  עם פער שלילי של כ-1.7% ואופקו   עם פער של כ-1%. מנגד, מניית סודהסטרים  בלטה לחיוב לאחר שחזרה עם פער חיובי של כ-3%.