המחירים ירדו: 4 סמארטפונים מעולים בפחות מ-2,000 שקל

בשבועות האחרונים הושקו לא מעט סמארטפונים חדשים, והמשמעות היא שמחירם של סמארטפונים רבים אחרים ירד ■ הנה כמה אלטרנטיבות משתלמות במיוחד למי שמחפש סמארטפון במחיר שפוי ולא מוכן להתפשר על האיכות והקדמה

 

סמסונג גלאקסי A5  / סמרטפונים/ צילום shutterstock
סמסונג גלאקסי A5 / סמרטפונים/ צילום shutterstock

ברשימת הסמארטפונים המומלצים שמחירם אינו עולה על 2,000 שקל תוכלו למצוא גם את היצרניות המובילות כמו סמסונג, LG, מייזו ו-וואווי. חלק מהסמארטפונים היו מכשירי דגל עד לאחרונה וחלקם מכשירי ביניים שהגבול בינם לבין מכשירי הפרימיום כמעט ולא קיים בפועל.

נתחיל את הסקירה עם סמסונג גלקסי A5 החדש. מכשיר הביניים של החברה הקוריאנית מגיע בעיצוב שלא מבייש מכשיר פרימיום, עם מסך SuperAmoled בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD. התצוגה מספקת צבעים מצוינים, קורא טביעות האצבע ממוקם בכפתור הבית, ובלבו של המכשיר פועם מעבד Exynos 7880 מתוצרת סמסונג. המכשיר מצויד ב-3 ג'יגה זיכרון RAM ומצלמה אחורית מצוינת כמו בגלקסי S6. בניגוד למרבית המכשירים בקטגוריה, הוא עמיד למים ואבק. החיסרון העיקרי של A5 היא מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0, ולא ברור מתי או אם בכלל הוא יעודכן לאנדרואיד 7.0. מחירו בדיוק על הגבול ועומד כעת על 1,999 שקלים.

חברת מייזו הסינית היא יצרנית הסמארטפונים החמישית בפופולריות שלה לפי חלוקת נתח השוק בישראל. למכשיר ה-MX6 שלה שנמכר בישראל יש מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, קורא טביעות אצבע בכפתור הבית, זיכרון עבודה בנפח 4 ג'יגה RAM, מצלמה אחורית 12 מגה-פיקסל עם חיישן של סוני, ומצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל גם MX6 מגיע עם אנדרואיד 6.0 בלבד, יש לו סוללה בקיבולת של 3,060 מיליאמפר-שעה, הנטענת תוך 75 דקות בלבד. ה-מייזו MX6 נמכר כיום תמורת 1,299 שקל.

חברת LG גם היא מציעה סמארטפון ביניים ה- LG5 שיצא לשוק בשנה שעברה. המכשיר המודולרי הראשון והאחרון (כנראה) של החברה מורכב מחומרים איכותיים ומציע מסך בגודל 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD, חיישן טביעות אצבע הממוקם בלחצן הבית בגבו. מכל המכשירים ברשימה הזו, ל-G5 המסך ברזולוציה הגבוהה ביותר. הוא מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820 של קוולקום, 4 גיגה זיכרון RAM, אחסון פנימי בנפח 32 גיגה לצד אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD, המכשיר מגיע עם מערך צילום כפול בגבו, הכולל מצלמה רגילה של 13 מגה-פיקסל ועדשה נוספת רחבה של 8 מגה-פיקסל לצד מייצב תמונה אופטי ומצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל. כיום ניתן להשיג את המכשיר בפחות מ-2,000 שקל.

נקנח את הסקירה עם ה-וואווי (Huawei) P9. ענקית הסלולר הסינית הצליחה להשתלט על נתח שוק נכבד בישראל בזכות מחירים נמוכים ביחס לאיכות הסמארטפונים. המכשיר של החברה מצויד במסך בגודל 5.2 אינץ' ברוזלוציית Full HD, קורא טביעות אצבע בגב המכשיר, ערכת השבבים Kirin 955 מתוצרת וואווי, 3 גיגה RAM זגרון ונפח אחסון של 32 גיגה עם אפשרות להרחבה. מבחינת כוח עיבוד המכשיר הזה מתאים יותר למשתמש סביר ולא למשתמש כבד אבל היתרון הגדול שלו הוא מערך הצילום הכפול וההמשובח, שנולד בשיתוף פעולה עם מותג הצילום הידוע "לייקה". את ה- P9 ניתן לרכוש במחיר של 1,939 שקלים והוא ללא ספק אחד ממכשירי הביניים הטובים בארץ.