צפיחית בדבש: רחל תורג'מן, לאון אדרי וקובי נבון חוגגים במימונה

בכירי המשק נהרו אמש לחגיגות המימונה בכמה מוקדים שונים ■ וגם: עו"ד מיה ליקוורניק רוצה לעדכן את דיני התאגידים

שלמה מור–יוסף, רחל תורג'מן וראובן קפלן / צילומים: פרטי
שלמה מור–יוסף, רחל תורג'מן וראובן קפלן / צילומים: פרטי

צפיחית בדבש 1: מרוקו אורגינל ביפו

בנות משפחת רחל תורג'מן מארחות

אל ביתה החדש של עו"ד רחל תורג'מן, לשעבר בכירה בהסתדרות ויו"רית חלמיש, נהרו אמש (ב') שלל מבקרים בכדי ליהנות מטעמה של מופלטה אורגינל, ועל הדרך להתרשם מהפנטהאוז הדו-קומתי ביפו, שעוצב ורוהט ללא כל קשר לאירוע, בסגנון מרוקאי.

בסופגי האווירה נצפו: ח"כ יצחק (בוז'י) ועו"ד מיכל הרצוג; יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל; דליה רבין; עדיאל שומרון, ראש מינהל מקרקעי ישראל; דוד לפלר, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, ומנחם לייבה, המנכ"ל; המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו; אלי אלעזרא, בעלי קבוצת אלעזרא; ניצב בדימוס גבי לסט; הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ורעייתו רויטל; איש התקשורת אבי בניהו; אופיר פינס-פז; עו"ד ליאת רבינר; הדיפלומט אלון פנקס; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי; יצחק לקס, יו"ר עמידר, וראובן קפלן, המנכ"ל; שופט בית המשפט העליון חנן מלצר; איש העסקים אלון אלרואי; אפריים וציפי קונדה; רון לובש; אלוף (במיל') עמוס ונוני מלכא; עו"ד ברוריה לקנר; שוקי מדנס, מייסד ויו"ר מדנס סוכנות לביטוח; עו"ד איל רוזובסקי; ורבים אחרים.

ולא רק העיצוב תרם לאווירה המרוקאית: תורג'מן ובנותיה זוהרה (7) וליבי (4) קיבלו את פניהם של האורחים בגלביות מסורתיות. מי אמר שמימונה היא חגיגה גברית שמשאירה את הנשים במטבח?

שלמה מור-יוסף, רחל תורג'מן וראובן קפלן / צילומים: פרטי
 שלמה מור-יוסף, רחל תורג'מן וראובן קפלן / צילומים: פרטי

צפיחית בדבש 2: חגיגה בנמל

מי בני הדור השני שחגגו בהתאם למסורת?

חגיגה נוספת נערכה גם ב"רידינג 3" בנמל תל-אביב, שם ערך איש הנדל"ן תומס שקד את אירוע המימונה המסורתי שלו. לצד ידוענים מתחומים שונים, טעמו מהשבקיות נוטפות הדבש גם בני הדור השני לשושלת עסקית, בהם איש העסקים ארז אלוביץ', שהגיע בנפרד מפרודתו, שרון איילון, שלא ויתרה גם היא על החגיגה; אלינור קופלר; יואב פלאטו-שרון; כמו גם אורחים וחברים נוספים, בהם צחי ארבוב, מבעלי אקרו נדל"ן, ואחרים.

תומס שקד וארז אלוביץ' / צילום: אלירן אביטל
 תומס שקד וארז אלוביץ' / צילום: אלירן אביטל

צפיחית בדבש 3: חיים בסרט בקיסריה

לאון וסולנג' אדרי מארחים (גם) את השכנים

אל ביתם בקיסריה של סולנג' ולאון אדרי, מבעלי רשת סינמה סיטי ויונייטד קינג, הגיעו, כך על-פי הדיווח, אלפים (!), בהם בני המשפחה והשותפים העסקיים, משה ופנינה אדרי ויעקב ומירי אדרי; דגנית וירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב; יזם הנדל"ן המליארדר ג'ו מויניאן; עו"ד דוד אפרתי; ורד ואילן גרינבוים, לשעבר מנכ"ל יורוקום; ואחרים.

השכנים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, לא ויתרו גם הם על המסיבה, כאשר הגברת הראשונה דאגה לוודא שבעלה לא נוגע במתוקים, מאחר שעליו לשמור על הגזרה. נתניהו, כך לפחות נמסר, הסתפק במים בלבד.

לפעמים נדמה שפסח וליל הסדר הם רק תירוץ לחגיגות המימונה שבסופן.

יעקב ומירי אדרי, משה אדרי, בנימין נתניהו ולאון אדרי / צילום: רפי דלויה
 יעקב ומירי אדרי, משה אדרי, בנימין נתניהו ולאון אדרי / צילום: רפי דלויה

צפיחית בדבש 4: מתחשבנים בסביון

רואי החשבון חוגגים בביתו של קובי נבון

ובינתיים בסביון: מאות אורחים בילו בביתם של רו"ח קובי נבון, יו"ר בית השקעות אלומות, ורעייתו מירי. במתמנגלים נצפו השרים גלעד ארדן וחיים כץ; רו"ח יזהר קנה, יו"ר לשכת רואי החשבון, ורו"ח אלינה פרנקל רונן, סגניתו; עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס; עודד שמיר, יו"ר נתיבי ישראל; יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע; רו"ח ועו"ד ליאת נויבירט; עודד שמיר; שרון ומודי כידון; ואחרים. 

עודד שמיר וקובי נבון / צילום: יוסי כהן
 עודד שמיר וקובי נבון / צילום: יוסי כהן

יקירת המשפט

עו"ד מיה ליקוורניק רוצה לעדכן את דיני התאגידים

ועכשיו למשהו שונה לגמרי: בראשית החודש, קודם לפרוץ חגיגות הפסח, נאספו משפטנים שונים ב"רידינג 3" בנמל תל-אביב לאירוע מסורתי בו מוענק פרס יקיר/ת הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית.

הזוכה בתואר הפעם הייתה עו"ד מיה ליקוורניק ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', וזאת, לדברי צוות השופטים, הודות לתרומתה לעולם המשפט הישראלי.

ליקוורניק, הנושאת אחריה מעל 30 שנות ותק בתחום דיני התאגידים, קיבלה את הפרס מידיו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' אהרן ברק. היא ניצלה את המעמד וקראה על הבמה לבחון מחדש את דיני התאגידים ולהתאימם למציאות העכשווית בישראל.

בזווית האמנותית נהנו הנוכחים מהופעה של להקת ג'יין בורדו, כאשר הכנסות האירוע יועברו לקרן מלגות של הפקולטה למשפטים לקידום נשים בתחום המשפט בישראל.

עוד השתתפו ותמכו בצורך: פרופ' מיכאיל קרייני, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית; פרופ' יובל שני, הדיקן לשעבר; פרופ' יואב דותן; ח"כ יצחק הרצוג, עו"ד דני גבע; עו"ד דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים ואחרים.

דוד תדמור, מיכאיל קרייני, יובל שני, מיה ליקוורניק, יצחק הרצוג ודני גבע / צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 דוד תדמור, מיכאיל קרייני, יובל שני, מיה ליקוורניק, יצחק הרצוג ודני גבע / צילום: מרים אלסטר, פלאש 90