נעילה שלילית בבורסה; סודהסטרים צנחה 7.5%, אופקו נפלה

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; נטייה לירידות שערים בוול סטריט ■ אופקו אכזבה אמש את השוק בשורת ההכנסות

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת בבורסות אירופה ונטייה לירידות שערים בוול סטריט.

 

מדד הנאסד"ק סגר אתמול בשיא כל הזמנים בעוד מדד הוויקס (מדד הפחד) חצה מטה את רף ה-10 נקודות לראשונה מאז 2006. האם מדובר בשקט שלפני התיקון הגדול בשווקים? אם שואלים את משקיע האג"ח הידוע ג'ף גנדלך, כדאי להתנהג במשנה זהירות עם שוק המניות. להערכתו הראלי בוול סטריט עשוי להסתיים בקרוב והוא ממליץ להמר נגד השוק האמריקאי ומאמין בשווקים המתעוררים בטווח הבינוני.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את אורמת , טאואר  ונובה , שפרסמו דוחות טובים בימים האחרונים והציגו שיפור בביצועים. מנגד, אלוט  רשמה אתמול ירידות חדות לאחר שרשמה ירידה של 20% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה.

אופקו   אכזבה אמש את השוק כשדיווחה אומנם על עלייה בהכנסות הרבעוניות ל-296 מיליון דולר, אך אלה היו נמוכות משמעותית מהתחזיות המוקדמות להכנסות בהיקף של 315 מיליון דולר.

סודהסטרים  פרסמה דוחות כספיים שעקפו את התחזיות המוקדמות - ומנייתה זינקה בטרום מסחר בוול סטריט, אולם כעת היא נסחרת בירידות שערים חדות.

מזור רובוטיקה  דיווחה היום על הכנסות שיא של 11.7 מיליון דולר, צמיחה של 83% ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2017 הסתכם ל-5.2 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 5.1 מיליון דולר, או 12 סנט למניה ברבעון הראשון של 2016

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה מחיל הנחתים של צבא ברזיל לאספקת מערכות מתקדמות לתקשוב, לוחמה אלקטרונית, רדיו ותקשורת. החוזה, בהיקף כספי של כ- 40 מיליון דולר, יבוצע במהלך שנתיים.

נשיא ומנכ"ל קבוצת דלק  אסי ברטפלד התראיין לסוכנות בלומברג ואמר כי החברה שוקלת רישום גם בבורסת לונדון. זאת כשנתיים לאחר שהחברה ביטלה את ההחלטה להנפיק בלונדון. בשל תנודות במחירי האנרגיה בעולם ושינויי רגולציה בארץ.