נעילה חיובית בבורסה; פורסייט זינקה כ-14%, רציו טסה כ-8%

נעילה מעורבת ביום ו' בוול סטריט ■ קבוצת דלק השלימה את רכישת חברת הקידוחים הקנדית איתקה תמורת 590 מיליון דולר ■ פורסייט הגישה טיוטה ראשונית לרישום בנאסד"ק - המניה ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א')  בעליות שערים על רקע המגמה המעורבת שחתמה ביום ו' את המסחר בוול סטריט. מניות הפארמה והגז הובילו את העליות במעו"ף, שננעל בעלייה של כ-0.7%.

 

"נתוני המאקרו בישראל מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית, זאת במקביל לעלייה בסביבת האינפלציה, והמשך הלחצים לתיסוף בשער החליפין של השקל. בשלב זה סביבה זו מאפשרת את הותרת הריבית המוניטארית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. כל אלה עשויים להמשיך ולתמוך בשוק ההון המקומי בתקופה הקרובה", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בנוגע לאפיק המנייתי ממליצים בלאומי על חשיפה מנייתית ממוצעת. "התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממליצים על אחזקה מהותית במניות בישראל. רווחי הפירמות המקומיות צפויים לגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בשל התמחור הגבוה בשווקים - קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל".

טבע  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שסיכמה ביום ה' את הרבעון הראשון של השנה, תוך עמידה בתחזית ההכנסות ודיווח על רווח נקי של 1.11 מיליארד דולר, מעל הציפיות המוקדמות בשוק. החברה תחלק דיבידנד בהיקף 34 סנט למניה, והיא אישררה את התחזיות לשנה הבאה - עובדה אשר הרגיעה את השוק וגרמה לעליות במחיר המניה.

מניות הגז ביניהן קבוצת דלק , אבנר , רציו  ודלק קידוחים  בלטו לחיוב לאחר שקבוצת דלק השלימה את רכישת מניות חברת הקידוחים הקנדית איתקה תמורת כ-590 מיליון דולר.

מניית פורסייט  זינקה בשיעור דו-ספרתי ובמחזור הגבוה בבורסה, לאחר שהודיעה על הגשת טיוטה ראשונית להנפקה בנאסד"ק.

כמו טבע, גם שאר מניות התרופות בלטו היום לחיוב בשוק בשל פערי הארביטראז'. נציין את אופקו  ופריגו .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]