נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית פרטנר עלתה ב-2.4%

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל יום הזיכרון ■ מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסת ת"א לרגל חג השבועות ■ עונת הדוחות לפני סיום: הבוקר דיווחו קבוצת דלק ושטראוס ■ בנק ישראל הותיר את ריבית יוני על כנה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע יציבות בבורסות אירופה. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום הזיכרון בארה"ב, וגם בבריטניה לא מתקיים מסחר היום. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל חג השבועות, והמסחר יתחדש בתל-אביב רק ביום חמישי.

 

 

בנק ישראל הותיר היום את הריבית לחודש יוני על כנה, ברמה של 0.1%, שפל כל הזמנים. ההחלטה התקבלה על רקע קצב האינפלציה, שאומנם עלה בקצב של 0.7% ב-12 החודשים האחרונים, אך עדיין מתחת ליעד האינפלציה הממשלתי, שעומד בטווח של 1%-3%.

צפון קוריאה ממשיכה להתגרות במערב, והיום דווח על ניסוי נוסף בטיל בליסטי שערכה הדיקטטורה המסוגרת. רבים מנסים להעריך כיצד תסתיים בסופו של דבר הסאגה הזו, עם השלכות ברורות על השווקים הפיננסיים במקרה של תקיפה אמריקאית לדוגמה.

בגזרה הכלכלית, פעילי השוק המשיכו לעכל את העובדה המוגמרת ככל הנראה כי הפדרל ריזרב עתיד להעלות את הריבית בארה"ב פעם נוספת בפגישתו הקרובה בחודש יוני.

מנכ"ל קרנות נאמנות באפסילון ג'רי קוטישטנו התייחס היום למסחר וציין כי "כלי התקשורת בארה"ב ממשיכים ללבות את נושא קשריו של טראמפ עם רוסיה לפני הבחירות, אך הדבר כבר חדל כמעט להשפיע על שוקי ההון ובצדק. שוקי המניות בעולם ממשיכים לגלות עוצמה, על רקע הריביות הנמוכות והשיפור ברווחי החברות. היום צפויה עוד החלטת ריבית משמימה של בנק ישראל, בה הריבית תישאר ללא שינוי. בשל התחזקות השקל לאחרונה, גם הסיכוי שקרנית פלוג תדבר על תוואי העלאת ריבית עתידי נמוך ביותר. על רקע הריבית הנמוכה בארץ, ממשיכה זרימת הכספים אל אפיק האג"ח הקונצרני ונמשך גם טפטוף הכספים הנכנסים אל שוק המניות המקומי. ביצועי המדדים הישראליים מתחילת השנה מטעה לחלוטין, באשר למה שקורה בבורסה, בשל משקלן העצום של מניות הפארמה במדד. מספיק להזכיר כי מדד ת"א 90 עלה בכ-20% מתחילת השנה, כדי להבין שגם הבורסה הישראלית משתתפת בחגיגה של עליות השערים בבורסות העולם"

עונת הדוחות לקראת סיום, והבוקר דיווחה שטראוס  כי סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 1.4 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-149 מיליון שקל לעומת 132 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

פרטנר  הודיעה באופן רשמי על שת"פ שיאפשר גישה ישירה לשירות Netflix באמצעות שירות הטלוויזיה החדש של פרטנר, שיושק בשבועות הקרובים.

עוד דיווחה החברה כי החברת הבת שטראוס מים מימשה את זכותה בהתאם להסכם המיזם המשותף להגדיל החזקתה במיזם המשותף Qingdao HSW Health Water ב-15%. עם ביצוע רכישה זו מגדילה שטראוס את ההחזקה במיזם המשותף ל-49%, מהלך שהחל עם ביצוע רה-ארגון עסקי בשנת 2015 ואשר מגיע לסיומו עם השלמת הרכישה. בתמורה לרכישה תשלם שטראוס מים כ-78.3 מיליון שקל תוך 90 יום לחברה מקבוצת Haier.

קבוצת דלק  סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק חד ברווח הנקי ל-220 מיליון שקל, בהשוואה ל-85 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. גם הרווח התפעולי עלה ל-338 מיליון שקל. על פי הדוחות, עיקר התרומה לרווח הנקי של הקבוצה ברבעון החולף נבע מהפעילות במגזר חיפושי והפקת נפט וגז.

דלק קידוחים  הוסיפה להיסחר על רקע הודעתה אתמול כי תחלק דיבידנד בסכום כולל של 180 מיליון דולר. זוהי חלוקת הרווחים הראשונה של השותפות מאז מיזוג השותפויות דלק קידוחים ואבנר, והיא משקפת תשואת דיבידנד העומדת על כ-13% ב-12 החודשים האחרונים. המועד הקובע לביצוע החלוקה נקבע ליום ה-7 ביוני, כשמועד ביצוע החלוקה בפועל נקבע ליום ה-20 ביוני.

אלביט מערכות  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף כספי של כ-300 מיליון דולר, לאספקת מערך מודיעין אלקטרוני יבשתי למדינה באירופה. החוזה, הכולל מגוון יכולות מודיעיניות כמו גם פתרונות קשר ושליטה ובקרה, יבוצע במהלך שלוש שנים.

עזריאלי קבוצה  ירדה אתמול בצורה משמעותית ובמחזורי מסחר גדולים, והשלימה ירידה תלולה מאז פרסמה דוחות כספיים בשבוע שעבר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]