הדולר לא מוצא תחתית: יורד ל-3.54 שקלים; האירו יציב

המטבע האמריקאי נסחר בשפל של יותר משנתיים; האירו עדיין מתחת לרף ה-4 שקלים ■ דוח התעסוקה החלש שפורסם בסוף השבוע בארה"ב הפחית את הסיכוי להעלאת ריבית ע"י הפדרל ריזרב כבר החודש ■ מדריך השקעה במט"ח

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר לא מוצא תחתית: המטבע האמריקאי נסחר היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר הבין בנקאי בירידה של 0.35% ל-3.545 שקלים, שפל של יותר משנתיים, בעוד האירו נסחר ביציבות מתחת לרף ה-4 שקלים.

הסיבות לחולשת הדולר בעולם בכלל ובישראל בפרט מגוונות, אך נראה כי דוח התעסוקה החלש שפורסם בסוף השבוע בארה"ב הפחית את הסיכויים להעלאת ריבית על ידי הפדרל ריזרב כבר החודש, ובהמשך השנה. 

בהקשר זה, במיטב דש ברוקראז' מעריכים היום כי הפד יעלה ריבית בפגישתו הקרובה, אך מדגישים כי השווקים מעניקים סיכוי נמוך מדי לעלייה נוספת בריבית בארה"ב עוד השנה ולסיכוי בהתקדמות רפורמות הממשל.

בינתיים, בנק ישראל כזכור הותיר את הריבית בשבוע שעבר ללא שינוי, ולא נראה כי הבנק המרכזי המקומי עתיד לשנות שטווח הנראה לעין את המדיניות. 

במיטב דש כותבים בנוגע לכלכלה הישראלית כי "קצב עליית המדד המשולב של בנק ישראל התמתן בחודשים האחרונים. אנו מעריכים שאין בירידת הקצב סימן להאטה במשק.  חל עדכון כלפי מעלה בנתוני יצוא השירותים בישראל לשנים 2015-2017 שצפוי לגרום לעדכון נתוני הצמיחה, כולל לרבעון הראשון 2017".