דורי בן ישראל מסלים המאבק בפייסבוק: ישמש לוביסט בכנסת

מפעיל אתר "המזבלה" קיבל מעמד של לוביסט עצמאי בכנסת, כשהאג'נדה המובילה שלו היא ניסיון למזער את כוחה של פייסבוק

דורי בן ישראל קריו / צילום: איל יצהר
דורי בן ישראל קריו / צילום: איל יצהר

דורי בן ישראל קריו, הבעלים של אתר "המזבלה", לא מפסיק להפתיע בדרכים היצירתיות שהוא נוקט במלחמתו נגד פייסבוק. המהלך האחרון ששולף בן ישראל הוא קבלת מעמד של לוביסט עצמאי בכנסת, כשהאג'נדה המובילה שלו היא כמובן הניסיון למזער את כוחה של פייסבוק. אישור להיותו של בן ישראל לוביסט מורשה מופיע מאז הבוקר (ג') באתר הכנסת

בן ישראל קריו הוא אולי הלוחם הקולני ביותר בישראל מול פייסבוק. בשנים האחרונות, באמצעות בלוג "המזבלה" שניהל, הוא ביקר את הרשת החברתית בכל הזדמנות ואף לא היסס לנקוט גם צעדים שנויים במחלוקת כמו פרסום פרטים אישיים של מנהלי פייסבוק, לרבות מספר הטלפון של המנכ"ל עדי סופר-תאני ואיש יחסי הציבור זמיר דחב"ש. פרסום הפרטים שימש עילה לפייסבוק לחסום את את האפשרות לשתף קישורים מ"המזבלה". בהמשך נחסם גם הפרופיל של בן ישראל קריו עצמו.

בן ישראל קריו סירב לקבל עליו את הדין, ובימים אלה הוא מנהל תביעה נגד פייסבוק, בה הוא מבקש מבית המשפט לחייב את הרשת להסיר את החסימה. אחת מהטענות של בן ישראל היא שפייסבוק כבר מזמן איננה גוף פרטי שאינו חייב דין וחשבון לאיש.

רק אתמול (ב') הגיעה בנושא זה פסיקה בארה"ב, כשבית המשפט העליון שם קבע כי מניעת שימוש בפייסבוק היא פגיעה בתיקון הראשון לחוקה. עתה נראה כי בן ישראל לא מסתפק בניהול מאבק משפטי, והוא מנסה לקחת את מאבקו צעד נוסף אל תוך הכנסת.

מי שחתום על טפסי הבקשה של בן ישראל למינויו כלוביסט היא עמותת טרון שהקים עו"ד גיא אופיר המנהל את המערכה המשפטית של אבי לן מייסד סטטוסים מצייצים נגד גוגל. עמותת טרון עוסקת בקידום זכויות המשתמשים ברשת.