אסיפת דלק"ד אישרה העברת זכויות בתמר לחברה ייעודית

(עדכון) - טרם כינוס האסיפה, שהתבקשה לאשר מכירת זכויות לתמר פטרוליום, המליצו כלכלני בית ההשקעות פסגות למחזיקים שלא לאשר את המהלך

 

 

ברק סורני / צילום: גיא חמוי
ברק סורני / צילום: גיא חמוי

אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים יהש , שהתקיימה היום (ד') בשעות הצהריים בהרצליה, אישרה ברוב גדול את מכירות זכויותיה של השותפות בשיעור של 9.25% בתגלית הגז "תמר" לחברה ייעודית שהוקמה לצורך המהלך, תמר פטרוליום.

טרם כינוס האסיפה המליצו כלכלני בית ההשקעות פסגות למחזיקים שלא לאשר את המהלך.

במקביל לאסיפה יצאה היום לדרך הנפקת האג"ח של תמר פטרוליום בהיקף של 650-700 מיליון דולר ( 2.3-2.5 מיליארד שקל) כאשר בעוד כשבועיים מתוכננת הנפקת מניות של החברה הייעודית בהיקף של 450-500 מיליון דולר. הסכום הכולל שיגויס בהנפקות (כ-1.1 מיליארד דולר) מיועד לעבור לדלק קידוחים כתמורה עבור ההחזקות במאגר תמר שיועברו לידי תמר פטרוליום. לאחר מכן תישאר דלק קידוחים עם החזקה של כ-22% מהמאגר. בפסגות מציינים כי אין מדובר בעסקת בעלי עניין. קבוצת דלק של יצחק תשובה מחזיקה בכ-62% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים כששאר ההחזקות מפוזרות בין שורת גופים מוסדיים ללא החזקה משמעותית של גוף מסוים. הרוב הנדרש לאישור המהלך עומד על 75% כך שעל פניו קשה להאמין שהעסקה לא תעבור באסיפה הכללית של דלק קידוחים.

בדלק קידוחים, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה מחויבת על פי מתווה הגז למכור את החזקתה במאגר תמר עד סוף שנת 2021. מאחר והשותפות מחזיקה כיום בחלק נכבד של כ-31% מהמאגר, היא מתחילה להיערך לכך לפני המועד.

"להערכתנו", אומרים בפסגות, "קיימות מספר נקודות בעייתיות באישור ההחלטה: האסיפה זומנה בטווח זמן קצר מה שלא מאפשר לציבור לבצע את הבחינה הנדרשת של מתווה המכירה. בנוסף, דלק קידוחים אינה נותנת פרטים בנוגע לחלופות האחרות שנבחנו על ידה ועלינו לסמוך על החלטת השותפות כי מדובר בחלופה המתאימה ביותר, ללא יכולת בחינת החלופות באופן עצמאי. עוד אומרים בפסגות כי "מדובר בעסקה מאוד גדולה מבחינת היקפה ומפקח השותפות לא הוציא נייר עמדה המתייחס לשמירת הזכויות של בעלי יחידות המיעוט עם ביצוע המתווה.

"בנוסף, בתום העסקה (במידה ולא יהיו ביקושים מספקים למניות תמר פטרוליום) ייתכן מצב בו תהיה לדלק קידוחים צשליטה בעקיפין (או שלפחות תהיה בעלת המניות הגדולה ביותר באופן שיקנה יכולת להכווין את עסקי תמר פטרוליום) רק שבמקרה זה מדובר בשליטה ללא פיקוח ולכן לכל הפחות עולים ספקות לגבי שמירת זכויותיהם של בעלי יחידות המיעוט".

את הנפקת האג"ח של תמר פטרוליום מובילה לידר חיתום (לצד ברק קפיטל, אקסלנס, ודיסקונט חיתום). את השלב השני, של הנפקת המניות, ילוו בחו"ל הבנקים JPMorgan ו-HSBC. אם הביקושים הכוללים בהנפקות יהיו נמוכים מסכום הגיוס המבוקש תמשיך דלק קידוחים להחזיק בעד כ-40% מהון המניות של תמר פטרוליום עד שיתבצע השלב הבא של מימוש הזכויות.