עו"ד שמרון על תיק 3000: אצא נקי, נתניהו לא ידע דבר

פרקליטו ובן-דודו של נתניהו, שנחקר בפרשת הצוללות, הגיב לראשונה: "גנור הוא ארכי פושע", אמר בשיחה עם כתב ערוץ 2 גיא פלג על המתווך שהפך לעד מדינה ■ טוען כי אינו חושש מהחקירה ומתעקש: נתניהו לא ידע על הפרשה

עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום
עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום

לפני כשבועיים שוחרר עו"ד דוד שמרון ממעצר-הבית אליו נשלח לאחר שנעצר ונחקר במסגרת תיק 3000 - פרשת הצוללות. אך מאז התפתחה הפרשה, ונחתם הסכם עד מדינה עם איש העסקים מיקי גנור.

כעת, בראיון בלעדי לכתב חדשות 2 גיא פלג, התייחס לראשונה שמרון לפרשה ולחשדות נגדו. "ראש הממשלה לא שמע ממני בשום שלב שאני מייצג את מיקי גנור, לא מילה ולא חצי מילה, וגם לא היה צריך לשמוע", מבהיר שמרון.

בראיון, שמרון - פרקליטו ובן-דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - לא הכחיש כי עשה מספר טעויות בפרשה, והתייחס בכך לגנור עצמו. "בדיעבד, נוכח הנסיבות כפי שהן מתבררות, הרי מיקי גנור אומר על עצמו, אומר על עצמו שהוא 'ארכי פושע', אני לא גיליתי את הדבר הזה, ההפך", טוען שמרון. "היה לי רושם כל הזמן, עד ממש עכשיו, ממש בימים האלה, שאני עוסק עם אדם רציני, ישר, איש עסקים הגון, עם התנהגות אתית מסודרת".

"זה לא נעים, אבל אני אומר לך, זה נשמע אבסורדי מה שאני אגיד לך, אבל זאת האמת: אני מעדיף את זה עשרת מונים על פני צליבה בלתי נפסקת ובלתי עניינית שבה אתה לא יכול להגיב, בתקשורת", אמר שמרון על מעצרו ופרסום שמו כחשוד. "זה דבר שקשה מאוד להתמודד איתו, ואתה לעולם לא יכול לנצח. חקירה הגונה, רצינית, אתה יכול להביא את האמת, ובסופו של דבר וברוב-רובם המכריע של המקרים האמת היא מה שקובע".

למרות החשדות וההתפתחויות בפרשה, הבהיר שמרון כי הוא אינו מודאג. "אדם לא אוהב ים כזה של פרסומים. זה תחום שקשה לי מאוד להתמודד איתו, מפני שאני לא יכול לחשוף את הדברים כהווייתם ברגע זה", הוא מוסיף. "לגוף העניין, אני לא מודאג. לגוף העניין אני מוטרד מהתהליך, אני לא מודאג ככל שזה נוגע לי מהתוצאה הסופית".

עוד מבהיר שמרון כי הוא ידע שבכוונת גנור לחתום על הסכם עד מדינה, וכי התהליך התחיל עוד בטרם נסע שמרון לחו"ל, לאחר ששוחרר ממעצר-הבית.

שמרון, הנמצא בימים אלה בביקור משפחתי בחו"ל, טען כי המשטרה לא פנתה אליו ולא זימנה אותו לחקירה נוספת. "אף אחד לא פנה ולא זימן ולא שום דבר, אבל ברור לגמרי שאני עומד לרשותם בכל דבר. אני מעודכן לפחות חלקית בדברים העיקריים שמתרחשים. גם כששטויות מתפרסמות, אני לא יכול להתייחס כמובן באופן פרטני, מפני שאני לא רוצה בשום פנים ואופן לשבש בשום צורה, אבל כמות הדברים המופרכים היא אדירה. עכשיו כשאני אחזור כמובן, אני עומד לרשות החוקרים".