עזב את מיקי גנור: עו"ד נתי שמחוני החל לייצג את בני שטיינמץ

עו"ד שמחוני הפסיק לייצג את מיקי גנור, מתווך התאגיד הגרמני טינסקורפ, לאחר שהפך לעד מדינה

נתי שמחוני / צילום: שלומי יוסף
נתי שמחוני / צילום: שלומי יוסף

עורך הדין לשעבר של מיקי גנור, שהפסיק לייצג אותו בשל החלטתו לחתום על הסכם עד מדינה בתיק הצוללות, התחיל לייצג את המיליארדר בני שטיינמץ.

עו"ד נתי שמחוני ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן הצטרף בימים האחרונים לייצוג של שטיינמץ, החשוד בשוחד ובהלבנת הון. שמחוני מצטרף לעו"ד רונן רוזנבלום, שמייצג את שטיינמץ בהליכי המעצר, ולמשרד מיתר ליקוורניק, שמייצג את שטיינמץ מאז מעצרו הראשון בדצמבר 2016.

שמחוני ייצג את גנור, מתווך התאגיד הגרמני טינסקורפ, בחקירתו בתיק הצוללות וכלי השיט, אך כאמור, החליט להפסיק לייצג את גנור לאחר שזה החליט לחתום על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות ולהעיד נגד המעורבים האחרים, בהם אבריאל בר-יוסף, סגן ראש המל"ל לשעבר; עו"ד דוד שמרון, מקורבו ובן-דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; ואליעזר מרום, מפקד חיל הים לשעבר.

 גנור, המיוצג היום בידי עו"ד אלי זהר, הועבר בימים האחרונים ממתקן של המשטרה לדירת מסתור, והוא ממשיך למסור גרסה מפורטת באשר לאירועים הנחקרים על-ידי יחידת להב 433.

שטיינמץ נעצר לראשונה בדצמבר 2016 ונחקר בחשד כי נתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה שבאפריקה, אלפא קונדה, ולרעייתו. זאת, בתמורה לרישיונות כריית ברזל שהניבו לפי החשד לאיש העסקים הישראלי רווחים של מאות מיליוני דולרים בין השנים 2006-2012.

במקביל למעצר, תפסה המשטרה נכסים, כספים ובתים שבבעלות שטיינמץ בשווי כולל של כ-300 מיליון דולר, כולל ערבויות שנתן. העבירה המרכזית שבה הוא חשוד - מתן שוחד לעובד ציבור במדינה זרה, נכנסה לחוק רק ב-2008.

באמצע אוגוסט, רגע לפני שיצא לחו"ל, נעצר שטיינמץ בשנית. הפעם הוא נחקר בחשד כי ביצע ב-2009, יחד עם אחרים, עסקה פיקטיבית ברומניה שכללה כסף שהועבר לטובת תשלומי השוחד. לפי החשד, העסקה הפיקטיבית כללה רכישת קרקע מאיש עסקים מוכר, ששוויה היה 3 מיליון אירו, תמורת סכום גבוה בהרבה של 9 מיליון אירו. המשטרה חושדת כי 6 מיליון היורו שנשארו נכנסו ל"קופה קטנה" ששימשה לצורך העברת כספי שוחד לגורמים שונים ברחבי העולם.

שטיינמץ טוען כי העסקאות ברומניה כשרות. לטענתו, ההליך המתנהל נגדו הוא מחזור של הליך ישן שמובילה ממשלת גינאה. זאת, במטרה להפקיע שלא כדין את זכויות הכרייה של החברות של שטיינמץ.