אלמור מקבוצת רפק מתכננת הנפקה לפי שווי של 300 מיליון ש'

מוקדם יותר השנה רכשה רפק כ-25% ממניות חברת הפרויקטים בתחום החשמל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד, והגדילה את החזקותיה ל-50%

מחלבת טרה / צילום: אתר אלמור
מחלבת טרה / צילום: אתר אלמור

חברת הפרויקטים בתחום החשמל אלמור מתכננת לצאת להנפקת מניות בבורסה של תל אביב על בסיס תוצאות המחצית הראשונה של 2017. בכוונת החברה לנסות ולגייס כמה עשרות מיליוני שקלים, לפי שווי חברה של 240-280 מיליון שקל לפני הכסף - וזאת על בסיס רמת המכפילים שלפיהם נסחרות חברות אחרות הפועלות בתחום. החברה הבורסאית רפק  מחזיקה בכ-50% מהון המניות של אלמור.

ברפק מתכוונים, בכפוף להתקדמות הליך ההנפקה, להתקשר בהסכמים עם המנכ"לים המשותפים של אלמור, מאיר סרוסי וגרשון חיים, המחזיקים ב-50% הנוספים מההון, באופן שיסדיר את היחסים ביניהם לאחר ההנפקה. בין השאר מתכוונת החברה לנצל אופציה שיש לה ולהגיע להחזקה של 50.1% מההון (לאחר הגיוס), שתאפשר לרפק לאחד את תוצאות אלמור בדוחותיה הכספיים. נוסף על כך, מתכננת רפק במסגרת ההסכמים להסדיר מינוי שני דירקטורים שזהותם תיקבע על-ידי סרוסי וחיים, ומתן זכויות הגנה לשני המנכ"לים בנושאים מיוחדים.

אלמור, שנוסדה ב-1967 ע"י סרוסי וחיים, עוסקת בביצוע פרויקטים ומתן שירותי החזקה בתחום האלקטרומכניקה - חשמל, אנרגיה ומיזוג אוויר, וייצור לוחות חשמל. רפק, העוסקת בתחומי המחשבים והתקשורת, תשתיות וייעוץ וייצוג, עברה בשנים האחרונות שינוי מהותי במיקוד העסקי שלה לחברה הממוקדת בייצור חשמל (פרויקטים בתחום תחנות כוח לייצור חשמל ופרויקטים באנרגיה סולארית).

מדוחות רפק עולה, כי הכנסות אלמור הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-100 מיליון שקל, ירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי שלה הצטמק ב-35% ועמד על כ-10 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-5 מיליון שקל. בשנת 2016 רשמה אלמור גידול של 16% בהכנסות לעומת 2015, לרמה של כ-268 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה קפץ בכ-70% לרמה של 20 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה עלייה של 10% ברווח הנקי לכ-24 מיליון שקל.

רפק, בשליטת תנחום אורן, היא חברת החזקות העוסקת בתחומי המחשבים והתקשורת, תשתיות וייעוץ וייצוג. החברה ניצלה בפברואר השנה את קופת המזומנים שנוצרה לה ממכירת חלקה בחברת אר.אר מדיה (RR Media) אשתקד, ומימשה אופציה שהייתה לה, והגדילה את החזקתה באלמור כשרכשה עוד 25% ממניותיה תמורת כ-26 מיליון שקל - קרי לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד. מניית רפק הגיבה היום להודעה על ההנפקה המתוכננת בעלייה של 3.5%. שווי השוק של החברה עומד על 115 מיליון שקל, לאחר עלייה של 10% במניה בשנה האחרונה.