טיסנקרופ: פתחנו נציגות קבועה לצוללות וכלי השיט בראשון לציון

בשל החשדות לשחיתות הנוגעות לעסקת הצוללות פתחה החטיבה הימית של חברת "טיסנקרופ" (TKMS) נציגות קבועה בישראל וככל הנראה תפסיק לעבוד באמצעות מתווך מקומי

אסן, גרמניה. החטיבה הימית של חברת "טיסנקרופ" (TKMS) פתחה לפני כיומיים נציגות קבועה במטה החברה בראשון לציון, וככל הנראה תפסיק לעבוד באמצעות מתווך מקומי, בעקבות פרשת הצוללות והחשד למעורבותו של נציגה מיקי גנור בעבירות שוחד; כך מסרו היום ראשי החברה במסיבת העיתונאים השנתית שהתקיימה באסן. לדברי גורמים בחברה, הנציגות מאוישת כרגע על ידי עובדים בודדים בלבד, שינהלו מעתה את המגעים הדרושים בין החברה לישראל במסגרת בניית הצוללת השישית לחיל הים הישראלי במספנות "HDW" בקיל ובניית ספינות קרב במספנות "German Naval Yards" הסמוכות.

מיקום הנציגות החדשה של TKMS בישראל קשור ככל הנראה למיקום משרדי חטיבת המעליות של החברה, באזור התעשייה של ראשון לציון.

מנכ"ל החברה, היינריך היזינגר, אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי בעוד החקירה הפנימית שלה בנוגע למעשיו של גנור לא מצאה כל שחיתות בגרמניה, "אנחנו מחכים לתוצאות החקירה הישראלית כדי לדעת אילו צעדים לנקוט". לדבריו, הוא תומך בסעיף שהכניסה ממשלת גרמניה למזכר ההבנות עם ישראל, המתנה את קיומה בכך שהשחיתות לא נגעה ב"שורשי העסקה". "כמובן שאנחנו חברה עסקית, אנחנו אחראים לבעלי המניות שלנו", אמר היזינגר, "אם נראה הזדמנות עסקית, אנחנו נלך עליה - אבל רק אם היה נקיה משחיתות".

האחראי על תחום האתיקה (Complliance) בחברה, דונאטוס קאופמן, אמר במסיבת העיתונאים כי הסכומים שהועברו לגנור, עליהם דווח הבוקר ב"גלובס", אינם יוצאי דופן, מכיוון ש"בדרך כלל סוכנים מקבלים עמלה הנגזרת משווי העסקה. בעסקאות גדולות, גם העמלה גדולה".