רווח של 100 מ' ש' לילין לפידות ב-9 חודשים - יותר מבכל 2016

הכנסות בית ההשקעות גדלו ב-47% ■ חילק השנה דיבידנדים בהיקף של 130 מיליון שקל

דב ילין, יאיר לפידות / צילום: קובי למנוביץ
דב ילין, יאיר לפידות / צילום: קובי למנוביץ

בית ההשקעות ילין לפידות, שבניהול המייסדים יאיר לפידות ודב ילין, ממשיך להציג תוצאות מצוינות. בדוחות הכספיים לרבעון השלישי הוא מדווח על גידול חד בהכנסות, על רקע צמיחה אדירה בהיקף הנכסים המנוהל, וגם ברווח הנקי, כך שבתשעה חודשים בלבד הוא רשם יותר הכנסות ויותר רווח נקי ממה שהציג בשורות אלה בכל שנת 2016.

לא רק זאת, בית ההשקעות שנוסד רק במהלך העשור הקודם, רשם מתחילת 2017 רווח נקי של כמעט 100 מיליון שקל - הרבה יותר מהרווח שהציג בתקופה זו מיטב דש, שהינו בית ההשקעות השני בגודלו במשק, לאחר פסגות. הוא גם הכריז רק השנה כבר על ארבע חלוקות דיבידנד בהיקף כולל של קצת פחות מ-130 מיליון שקל. מתוך סכום זה, סך של 67 מיליון שקל הוכרז לאחר תום הרבעון השלישי.

מתחילת השנה רשם בית ההשקעות הכנסות של 417 מיליון שקל - גידול חד של 37%, לעומת שלושת הרבעונים הראשונים בשנת 2016. הגידול נרשם בכל תחומי הפעילות של בית ההשקעות, ובעיקר בגמל וההשתלמות. בסוף הרבעון השלישי השנה נוהלו בילין לפידות נכסים בהיקף 83.4 מיליארד שקל, לעומת סך של 63 מיליארד שקל "בלבד" בסוף 2016 - זינוק של 32% מתחילת השנה.

הרווח זינק ב-49%

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של בית ההשקעות בתשעת החודשים הראשונים של 2017 בכ-100 מיליון שקל, גידול של כ-49% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בכל שנת 2016 רשם ילין לפידות רווח נקי של כ-93 מיליון שקל. השיפור האמור הוצג גם ברבעון השלישי, בו רשם ילין לפידות רווח נקי של כ-37.8 מיליון שקל, זינוק של כ-72%.

דוחות ילין לפידות מתפרסמים באמצעות החברה הציבורית אטראו (לשעבר לידר שוקי הון), שבשליטת לידר השקעות. עיקר הפעילות והשווי של אטראו נזקפים להחזקה ב-50% ממניות ילין לפידות. לחברה יש גם פעילות מינורית בהרבה - 75% מחברת הברוקראז' הבין בנקאי איי.אל.אס ברוקראז', שההכנסות בגינה קטנו מתחילת השנה וברבעון השלישי ושתרומתה לרווח היתה חיובית אך זניחה. מתחילת השנה רשמה אטראו שיפור ניכר ברווח הנקי הודות לילין לפידות, כאמור.