מגדלי הים התיכון קונה קרקע ברחובות לדיור מוגן ב-62 מיליון ש'

זו הקרקע הראשונה שרוכשת החברה מאז הונפקה ב-2014 ■ מועד מסירת הקרקע: בינואר 2018

חברת מגדלי הים התיכון  מרחיבה את פעילותה ורוכשת קרקע ברחובות המיועדת להקמת בית דיור מוגן תמורת 62 מיליון שקל. החברה, שבשליטת היזם מוטי קירשנבאום, עדכנה הבוקר (ג') כי במקביל לחתימה על הסכם הרכישה, כ-15 מיליון שקל מהסכום הופקדו בנאמנות, וכי את עיקר יתרת התמורה היא תשלם במועד מסירת ההחזקה בקרקע, הצפויה בתחילת 2018, בכפוף לתנאים וההתחייבויות. זו הקרקע הראשונה שרוכשת מגדלי הים התיכון מאז הונפקה במארס 2014.

עוד עדכנה מגדלי הים התיכון כי בכוונתה להקים על הקרקע, ששטחה כ-6,000 מ"ר, בית דיור מוגן שיכלול כ-250 יחידות דיור, מחלקה סיעודית ושטחי מסחר. סך שטחי הפרויקט הבנויים צפויים להגיע לכ-40 אלף מ"ר. זאת לאחר אישור הוועדה המחוזית הרלוונטית, שטרם נחתם ואושר לפרסום, להגדלת מספר יחידות הדיור במקום מ-150 ל-250.

דורון ארנון, מנכ"ל מגדלי הים התיכון, מסר כי "רכישת הקרקע ברחובות תהווה מנוע צמיחה נוסף בפעילות החברה. מאז הנפקת החברה הספקנו לרכוש בית חדש בירושלים ולשווקו, לסיים את הקמת פרויקט הדגל של החברה בגני תקווה ולפתוח אותו לאכלוס וכעת אנו בשלים לפתח מנועי צמיחה נוספים וחדשים בחברה".

יו"ר מגדלי הים התיכון הוא יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, שמונה לתפקיד לפני כחצי שנה בעלות העסקה שנתית המוערכת בכ-1.3 מיליון שקל עבור משרה בהיקף של 60%. סרוסי מונה לתפקיד לתקופה של כשנה, עד סוף חודש יוני 2018, בסיומה צפוי לחזור לתפקיד בעל השליטה קירשנבאום, שכהונתו הושהתה זמנית בשל רצונו "לממש תוכנית אישית וליטול פסק זמן של שנה".

המניה עלתה, הרווח התפעולי נשחק

כיום כוללת רשת מגדלי הים התיכון 7 בתי דיור מוגן פעילים, בהם כ-1,600 יחידות דיור וכ-420 מיטות סיעודיות. מניית החברה טיפסה השנה בכ-20%, השלימה עלייה של יותר מ-50% מאז הונפקה במארס 2014, ומשקפת למגדלי הים התיכון שווי של כ-910 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסות מגדלי הים התיכון הגיעו ל-114 מיליון שקל - עלייה של 18%, שחלק גדול ממנה מיוחס לאכלוס פרויקט שלה בגני תקווה.

למרות זאת, עלייה בהוצאות וירידה בהיקף שערוכי הנכסים שלה שחקו את הרווח התפעולי, ולאחר עלייה בהוצאות המימון ובהוצאות מס, רווחיה לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נשחקו ב-27% ל-63 מיליון שקל.

נזכיר כי בספטמבר האחרון מימשה קרן המנוף בראשית את החזקותיה במגדלי הים התיכון, שעמדו על כ-7% מההון, תמורת כ-60 מיליון שקל.