ירידות בסיום המסחר בבורסה; פריגו ושופרסל סגרו בעליות

ממשל ארה"ב הושבת לאחר שהצעת חוק התקציב עד 16 בפברואר לא עברה את משוכת הסנאט, לאחר שעברה את בית הנבחרים ■ בזק: בעקבות סכסוך העבודה שאושר לעובדים, כל המתעניינים בחברה החלו במגעים עם הוועד ■ מניות הפארמה רשמו עליות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (א') בירידות. 

 

אתמול (שבת), בדיוק ביום השנה הראשון להשבעת דונלד טראמפ כנשיא - 20 בינואר - הושבת ממשל ארה"ב לאחר שחוק התקציב (הצעת חוק למימון פעולות הממשל) עד 16 בפברואר לא עברה את משוכת הסנאט בהצבעה לילית דרמטית. קודם לכן אושרה הצעת החוק בבית הנבחרים.

החל מאתמול הופסקו כל הפעולות הבלתי חיוניות של הממשל. הצבא, שירותי המודיעין, FBI ושירותים חיוניים נוספים שדרושים "להגנה על חיי אדם ורכוש", לרבות מגדלי פיקוח בנמלי תעופה, יוסיפו לפעול. רוב הסנטורים הדמוקרטים הצביעו נגד הצעת החוק ובמשתמע בעד כיבוי האורות הלאומי. הרפובליקאים נהנים אמנם מרוב בסנאט (51 לעומת 47 דמוקרטים ושני עצמאים שמצביעים יחד עם הדמוקרטים), אך על פי תקנון הסנאט היה צורך ברוב של 60 קולות כדי להעביר את הצעת החוק האמורה. רק 50 הצביעו בעד.  

בשבוע שעבר הודיעה קרן אליוט האמריקאית ליו"ר בזק , דוד גרנות, כי הגיעה להחזקה של 4.8% ממניות בזק וכי היא דורשת לבצע שינויים בממשל התאגידי בחברה - ולפטר את כל הדירקטורים הנתונים בחקירת רשות ניירות ערך. במהלך השנים האחרונות היו כמה וכמה מקרים שבהם קרנות השקעה אקטיביסטיות מארה"ב רכשו מניות של חברות טכנולוגיה ישראליות, והעלו דרישות מסוגים שונים בפני הנהלות החברות. יחד עם זאת, נראה ששני מהלכי רכישה בולטים מהעת האחרונה - במלאנוקס ובבזק - מסמנים עליית מדרגה בתחום.

עוד בגזרת בזק - בעקבות סכסוך העבודה שאושר לעובדים, כל המתעניינים בחברה החלו במגעים עם הוועד, ובית ההשקעות הלמן אלדובי מוזכר כמי שמייצג קבוצת משקיעים. 

אנלייט אנרגיה   ממשיכה להרחיב את פעילותה במרכז אירופה: החברה במשא ומתן לרכישת זכויות בפרויקט אנרגיית רוח גדול באירופה בהשקעה של כ-150 מיליון אירו. עוד מודיעה היום החברה על השלמת אבן דרך ראשונה לרכישת הזכויות בשלושה פרויקטי אנרגיה סולארית בהונגריה, במסגרתה התקבלו 49% ממניות חברות הפרויקטים.

קבוצת פוקס  הודיעה על משא-ומתן מתקדם עם לאומי קארד להקמה ותפעול של מועדון לקוחות משותף, הכולל בין היתר פעילות אשראי, לרבות הנפקת כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים אשר יונפקו ויתופעלו על-ידי לאומי קארד ויעניקו הטבות לחברי המועדון.

ספאנטק  תאשר ליו"ר שכר של עד 2.2 מ' עבור 75% משרה, כך פורסם היום. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2017 החברה הציגה עלייה של כ-14% במכירות, שהגיעו ל-431 מיליון שקל.

חברת ההחזקות אלקו  הודיעה כי מניותיו של גרשון זלקינד, מייסד ובעל השליטה בחברה, שנפטר בחודש ספטמבר האחרון , יחולקו באופן שווה בין בניו, דניאל (דני) ומיכאל (מייקי) זלקינד. אלקו מקיימת פעילות בתחומים שונים, בין היתר באמצעות החברות הציבוריות אלקטרה , אלקטרה נדלן  ו-אלקטרה מוצרי צריכה .

בהתאם להודעתה המוקדמת מהחודש שעבר, פרסמה בשבוע שעבר בעלת השליטה בקבוצת אקויטל - שותפות יחק - הצעת רכש חלקית ל-4.1 מיליון מניות של אקויטל  (כ-25% מהחברה), תמורת 400 מיליון שקל.

לאחר שסיימה בירידות את יום המסחר הקודם, מניית אופקו  ריכזה עניין היום. פריגו  סגרה את יום המסחר בעליות, גם שאר מניות הפארמה (טבע , מיילן ) ריכזו עניין חיובי.