חשד: גנב והונה קורבנות רבים ומזדמנים בדרכים שונות

בימ"ש השלום הורה על שחרורו של החשוד בתנאים, אך בעקבות הגשת ערר ע"י נציגי המשטרה, המחוזי הורה על השארתו של החשוד במעצר

פשע / צלם: thinkstock
פשע / צלם: thinkstock

המשטרה עצרה אדם החשוד שגנב והונה קורבנות רבים ובדרכים שונות. בית משפט השלום בתל-אביב הורה על שחרורו של החשוד בתנאים, אך בעקבות הגשת ערר על-ידי נציגי המשטרה, בית המשפט המחוזי העדיף את עמדת המשטרה והורה על השארתו של החשוד במעצר.

לדברי המשטרה, בשנתיים האחרונות נהג החשוד לגנוב מאנשים מזדמנים ולהונות אותם. למרות ניסיונות איתורו, הדבר לא צלח למשך זמן, אך כעת החשוד אותר ונעצר, והמשטרה פועלת לגיבוש תשתית ראייתית נגדו.

המשטרה מציינת כי מהחקירה עולה כי במהלך השנתיים האחרונות התקבלו נגד החשוד מספר תלונות, מהן עולה כי השיג כספים בתחבולה ובמרמה מאנשים שונים, והכול בשיטה דומה. אחת מהן היא תלונה של אישה בת 52 מרחובות אשר מסרה לחשוד כסף על-מנת שיתקן בביתה, אך החשוד לקח את הכסף ונעלם.

מתלונה אחרת, של אישה בת 87 מהרצליה, עולה כי החשוד הגיע לביתה, חטף מידיה מאות שקלים ונמלט במהירות מהמקום. למחרת אף העז להתקשר אליה וניסה לקבל ממנה את מספר כרטיס החיוב שלה.

תלונה נוספת היא של מנהל מלון ברחוב הירקון בתל-אביב, אשר מסר כי החשוד שהה בבית המלון ועזב מבלי לשלם, כשהוא מותיר אחריו חוב בסך אלפי שקלים. תלונה נוספת היא של אישה בת 37 מתל-אביב, שמסרה כי החשוד לקח ממנה המחאה על סך 6,000 שקל כמקדמה לרכב שביקש למכור לה - ונעלם. באותו מקרה החשוד גם גנב ממנה לכאורה טאבלט.

מקרה נוסף הוא של מתלונן בן 92 מתל-אביב, שנתן לחשוד המחאה על סך 5,000 שקל כמקדמה עבור רכב שביקש לקנות מהחשוד. לפי החשד, החשוד לקח את הכסף ונעלם, כשהוא מנצל את גילו המבוגר ואת מצבו הבריאותי של הקשיש עבור בצע-כסף.

תלונה נוספת היא של תושב הרצליה (בן 77) שהעביר לחשוד מקדמה על סך 2,000 שקל עבור רכב שהציג למכירה ונעלם - וכך עוד מקרים רבים, בהם נחשפת שיטתו העקבית והשיטתית של החשוד בהונאה ובמרמה של אנשים תמימים שנפלו קורבן למעשיו.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה על המשך מעצרו של החשוד, בקובעו כי מדובר בלא פחות מ-13 קורבנות תמימים, וכי התלונה הראשונה היא עוד משנת 2014.

בית המשפט קיבל את עמדת המשטרה ושוכנע כי קיימת תשתית ראייתית לכאורה המבססת חשד ורף גבוהים, בנוגע לעבירות המיוחסות לחשוד. "התמונה המצטיירת בשלב זה מהחשוד היא כמי שמנצל אנשים קשישים או חלשים לצורך הוצאת כספים במרמה, תוך הבטחות-שווא ללא כל כיסוי ולאחר מכן נעלם עם הכסף. מדובר במי שפועל לכאורה בדרך מתוכננת, מתוחכמת ושיטתית", נקבע.