הריבית באירופה נותרה ללא שינוי: אירופה ננעלה בירידות

הבנק המרכזי באירופה השאיר את הריבית ללא שינוי ■ יומיים ברצף ננעל המסחר באסיה בירידות שערים ■ דוחות SK Hynix הקוריאנית: רווח תפעולי של 13 מיליארד דולר ב-2017

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל במגמה שלילית היום (ה'). נגיד הבנק המרכזי הודיע כי לא יחול שינוי בשיעור הריבית, והיא תוותר בשיעור של 0%. הבורסות באירופה מגיבות בחיוב להודעת הנגיד ורושמות עליות קלות. כמו כן, הבנק מאשר כי הוא יבצע רכישות חודשיות בהיקף של 30 מליארד אירו עד לסוף ספטמבר השנה, או לאחר מכן ככל ויהיה צורך, כדי לעמוד ביעד האינפלציה השנתית שהציב, כ-2%.

 

בספרד פורסמו שיעורי האבטלה לרבעון האחרון של 2017. שיעור האבטלה במדינה עומד על 16.6%, מעל התחזיות המוקדמות לנתון של 16.1%. הנתון מהווה עלייה לעומת הרבעון הקודם, בו שיעור האבטלה עמד על 16.4%. 

על רקע החלשות הדולר, הפאונד המשיך להתחזק ונסחר ברמות של 1.4261$.

יצרנית המשקות הבריטית, דיאגו , הציגה תוצאות חיוביות למחצית השניה של 2017, עם גידול של 1.7% במכירות ועליה של 6.1% ברווח הנקי.

מניות הבנק הנורווגי Nordea  ירדו לאחר הודעת הבנק לפיה תוצאותיו נפגעו בשל חולשה בשוקי ההון בסוף השנה שעברה. 

הדולר ממשיך לדשדש, לאחר ששר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין אמר שהיחלשותו של המטבע טובה לכלכלת ארה"ב. שר המסחר, וילבור רוס, סייג את אמירותיו של מנוצ'ין ואמר כי הן אינן מהוות עידוד להמשך מגמת היחלשות הדולר - כך לפי ראיון שנתן ל-CNBC.

נעילה שלילית נרשמה היום בבורסות אסיה על רקע הנעילה המעורבת אמש בוול סטריט.

 

החלשות הדולר מעוררת דאגה בשווקים באסיה ומביאה לירידות שערים. מאזן הסחר של יפן מוסיף להיות חיובי מול ארה"ב, על רקע הצהרות הנשיא טראמפ שישאף לאזן את המצב. חלק ניכר מהיצוא של יפן, כאמור, הוא לארה"ב, והיחלשות הדולר פוגעת ביצואנים במדינה - שמקבלים דולרים וממירים אותו לין.  

מניית יצרנית השבבים הדרום-קוריאנית SK Hynix  עלתה לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה הפיננסיים לרבעון הרביעי של 2017. הרווח התפעולי הרבעוני הגיע לשיא של 4.42 מיליארד דולר, בעוד הרווח התפעולי לשנה כולה עמד על כ-13 מיליארד דולר - נתון שיא בפני עצמו. את הנתונים המעולים הסבירה החברה לצמיחה מואצת בשוק שבבי הזכרון.

בבורסה הסינית, מניית ענקית הטכנולוגיה טנסנט  (מפעילת אפליקציית WeChat הפופולרית, בין היתר) נסחרה בסנטימנט שלילי. מניות האנרגיה הגדולות, בהן פטרוצ'יינה  ו-CNOOC , עלו על רקע עליית מחירי הנפט.